انتشار: ۲۰:۱۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
به دلیل تخریب خانه ملکه توران انجام شد

شکایت میراث فرهنگی تهران ازکمیته امداد

رئیس یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بیان اینکه تخریب خانه قمرالملوک امیرسلیمانی معروف به ملکه توران توسط عوامل کمیته امداد غیرقانونی است، گفت: از کمیته امداد به مراجع قضایی شکایت می کنیم.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛سرهنگ عبدالرضا امیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شامگاه روز گذشته خانه ملکه توران در خیابان پسیان توسط عوامل کمیته امداد امام خمینی(ره) بطور کامل تخریب شده افزود: این ملک 28 تیرماه امسال با شماره 31538 به صورت اضطراری در فهرست ملی میراث کشور ثبت شده است.
وی با تاکید بر اینکه تخریب این ملک غیر قانونی است، اظهار کرد: بخش هایی از این ملک اواخر تیرماه گذشته توسط عوامل کمیته امداد امام خمینی(ره) تخریب شده بود که با اقدام به موقع مسئولان اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و ثبت اضطراری این بنا، از تخریب کامل آن جلوگیری شد.
امیدی اظهار کرد: بر اساس قانون، آثار ملی ثبت شده به هیچ بهانه ای نباید تخریب شود و میراث فرهنگی مسئولیت حفاظت از این میراث را برعهده دارد.
رئیس یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به اینکه خانه یاد شده بطور شبانه تخریب شده گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان تهران با تشکیل پرونده در مراجع قضایی اقدام غیر قانونی کمیته امداد امام خمینی(ره) در خصوص تخریب این بنای تاریخی را پیگیری می کند.
خانه قمرالملوک امیرسلیمانی معروف به ملکه توران(همسر سوم رضاشاه مخلوع) با مساحت پنج هزار متر در خیابان پسیان (محله زعفرانیه شمیران) واقع شده و سبک خاصی از معماری مدرن در ایران معاصر را نشان می دهد.
مالکیت فعلی این خانه که در فهرست آثار ملی ثبت شده، در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: