انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
اجرایی هنری با مضمون صلح که مجموعه ای از هنرهای پرفورمنس، ویدئوآرت و چیدمان است در موزه صلح تهران برگزار می شود.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ میثم رضایی نیا درباره هدفش از این اجرا با عنوان «افکارتو گچ بگیر» گفت: هدف از اجرای این نمایش، نشان دادن تنفر و انزجار از جنگ با تلفیق هنرهای مدرن از جمله پرفورمنس، چیدمان و ویدئوآرت است که مخاطب را با هنر درگیر و درک موضوع را برایش ملموس‌تر می کند. در همین راستا کمپینی راه اندازی شده است که افراد صلح طلب می توانند در آن عضو شوند. این کمپین قصد جهانی شدن دارد تا تمام افراد صلح طلب دنیا را یکپارچه کند. به همین منظور، طوماری تهیه شده که نام کشورهای جهان در آن قید شده و در این طومار قطور فقط یک سوال پرسیده شده است: «جهان بدون جنگ؟» برای هر فرد کادری در این طومار طراحی شده که با امضا و اثر انگشت و نوشتن نام خود، عضو این کمپین می شود.

رضایی نیا درباره نحوه اجرای نمایش نیز توضیح داد: در سالن موزه صلح تهران، تعدادی اسلحه کوچک و بزرگ که از قبل با باند گچی پوشانده شده اند، به نشانه از کار افتادن و توقف جنگ، از سقف با نخ آویزان می شود و کل سالن از اسلحه هایی سفید پر خواهد شد. اصطلاحا به این عمل installation art (اینستالیشن آرت) گفته می شود. هنرمند که لباس مشکی پوشیده و فقط چشمان او نمایان است به نشانه این که او نیز شرارت یک اسلحه را دارد گوشه ای از سالن ایستاده و پشت سرش نوشته ای قرار دارد. هنرمند، با لباس‌های سیاهی که پوشیده است، گویا خود را به صورت سلاح معرفی می کند و اعتقاد دارد باید او را نیز با گچ پوشاند تا از حرکت متوقف شود. همچنین تعدادی اسلحه باقی مانده تا مخاطبان آن ها را گچ بگیرند. این هنر performance art (پرفورمنس آرت) است.

این هنرمند همچنین گفت: در حالی که این دو هنر در سالن در حال اجرا است، هر ۱۰ دقیقه برق سالن خاموش می شود و دستگاه ویدئو پروژکتور فیلمی سه دقیقه ای را که عوامل مخرب جنگ را همراه صدا به تصویر می کشد، پخش می کند. مخاطبان به یک لحظه خود را در محیط جنگ می بینند و بعد از این زمان، باز برق سالن وصل می شود و اجرا ادامه می یابد. به این هنر نیز video art (ویدئوآرت) گفته می شود.

اجرای «افکارتو گچ بگیر» از ۱۶ تا ۲۰ مردادماه از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ در موزه صلح تهران به نشانی خیابان وحدت اسلامی، خیابان شهید فیاض بخش، درِ​ شمالی پارک شهر، موزه صلح تهران میزبان علاقمندان خواهد بود
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
  • samaneh
  • France
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
0
0
سلام
این موزه جمعه ها هم بازه که بتونیم برای بازدید بیایم؟