انتشار: ۲۱:۱۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
مسئول کمیته استخراج، پردازش آمار و اطلاعات شهرستان کاشان از افزایش 65 درصدی بازدید گردشگران خارجی از آثار و ابنیه تاریخی این شهرستان در چهار ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ؛ علیرضا عبدالله زاده روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد : 16 هزار و 933 گردشگری خارجی از ابتدای امسال تا پایان تیر وارد شهرستان کاشان شدند درحالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل 12 هزار و 312 تن بود.
وی با بیان این که مدت اقامت گردشگران خارجی نیز در این مدت در قیاس با سال گذشته از رشد 15 درصدی برخوردار بوده است، خاطرنشان کرد: کشورهای فرانسه، آلمان و ایتالیا به ترتیب در صدر بازدید کنندگان آثار و بناهای تاریخی کاشان قرار دارند.
عبدالله زاده افزود: گردشگران کشورهای هلند، چین، انگلستان، بلژیک، سوئیس، آمریکا و ایتالیا نیز در جایگاه های بعدی بازدیدکنندگان از آثار تاریخی کاشان قرار گرفته اند.
مسئول کمیته استخراج و پردازش آمار و اطلاعات کاشان تصریح کرد: گردشگران آمریکایی در چهار ماه نخست سال گذشته رتبه دهم بازدید کننده را به خود اختصاص داده بودند درحالی که امسال در جایگاه هفتم قرار دارند.
وی با یادآوری اینکه گردشگران خارجی از 77 کشور جهان از آثار و ابینه تاریخی کاشان دیدن کرده اند، تصریح کرد: باغ فین با 16 هزار و 568 تن، خانه بروجردی با 11 هزار و 638 تن و خانه طباطبایی با هفت هزار و 265 تن بیشترین بازدید کننده گردشگر خارجی را به خود اختصاص داده اند.
عبدالله زاده افزود: موزه ملی کاشان، خانه عباسیان، تپه های سیلک، حمام سلطان امیر احمد نیز در رده های بعدی بازدید گردشگران خارجی قرار دارند.
شهرستان کاشان بیش از یک هزار و 600 اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از این تعداد تاکنون 313 بنای تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
80 خانه تاریخی، 37 بقعه متبرکه، 20 تپه و محوطه باستانی، 28 آب انبار، 17 کاروانسرا،قلعه و تیمچه، هفت حمام، 31 مسجد و 79 اثر از بناهای شهرستان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
باغ تاریخی فین کاشان در سال 1390 در فهرست یونسکو به ثبت جهانی رسید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: