انتشار: ۲۱:۴۵ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت، توسعه و تولید تئاتر حرفه ای در استان ها در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی به نقل از کانون فکری پرورش کودکان و نوجوانان، علیرضا حاجیان زاده روز شنبه در حاشیه مراسم تجلیل از دست اندرکاران نمایش کلوچه های خدا افزود: عزم کانون برای توسعه تئاتر کودک در کشور جدی است.
وی ادامه داد: تاکنون تولید تئاتر حرفه ای برای کودک و نوجوان در تهران متمرکز بود اما از این پس طبق برنامه، از گروه های تئاتری در استان ها که بیشتر آنها مربیان کانون هستند، حمایت خواهد شد.
حاجیان زاده با بیان اینکه اکنون چند استان در حال اجرای نمایش های تولید شده هستند، اضافه کرد: از تمام مربیانی که در این عرصه تلاش می کنند، حمایت خواهیم کرد تا جریان تولید تئاتر را از بدنه کانون تقویت و توسعه دهیم.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: تولید تئاتر و نمایش همانند کتاب، فیلم و سرگرمی یکی از فعالیت های کانون در حوزه تولید است که طی دو سال گذشته تلاش شده پررنگ تر به آن پرداخته شود.
به گفته وی، تئاتر از جمله فعالیت های بسیار جذاب و تاثیرگذار برای مخاطبان است که تلاش شده با تولید محتوای مناسب و موثر در معاونت تولید کانون بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
حاجیان زاده گفت: اگر در گذشته تئاترهای تولیدی دیگران برای اجرا در مرکز اجرا می شد اما در سالهای اخیر کانون به سمت تولید تئاترهای حرفه ای با استفاده از محتوای کتاب های کانون رفت و مضامین تربیتی و سازنده این منابع را به تئاتر تبدیل کرد.
وی با اشاره به تولید تئاترهای مذهبی در کانون افزود: با توجه به این که اصل تئاتر و نمایش، فعالیتی جذاب برای کودکان و نوجوانان است، تلاش شده تا از این جذابیت برای ترویج کتابخوانی نیز بهره گیریم هرچند قصد داریم در ادامه این روند با مطالعه برخی مفاهیم دینی و قرآنی که قابلیت تبدیل شدن به نمایش را دارد، تولید تئاتر های مذهبی را هم در کنار سایر نمایش ها در دستور کار قرار دهیم.
مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: تلاش داریم با برنامه ریزی مناسب در ماه های رمضان، محرم و صفر که ارتباط بیشتری با مباحث مذهبی دارد و بسیاری از سالن های نمایش در این ایام تعطیل است، برای اجرای نمایش آماده سازی شود.
حاجیان زاده گفت: تریلی سیار تئاتر کانون با سابقه ای 50 ساله که در گذشته فقط به چند استان سفر می کرد، از سال گذشته با برنامه ریزی دقیق به تمام استان های کشور اعزام شد و توانست بیش از 300 اجرا در سال 94 داشته باشد.
به گفته وی، با توجه به استقبال خوب تماشاگران و درخواست های مسوولان استان ها از این سفر، امسال بیش از 600اجرا برای این کار فرهنگی پیش بینی شده است.
مدیرعامل کانون اظهار داشت: برای گسترش فعالیت حرفه ای تئاتر و به منظور ایجاد انگیزه بیشتر برای گروه های نمایشی در استان ها، گروه های حرفه ای تئاتر که در تهران نمایش های آنها اجرا و مورد استقبال قرار می گیرد به استان ها اعزام می شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: