انتشار: ۲۰:۴۵ - ۲۷ تير ۱۳۹۵
چهلمین نشست کمیته میراث فرهنگی یونسکو امروز با بررسی تعداد محدودی از پرونده های مورد بحث، ازجمله پرونده بیابان لوت در محل همایش های استانبول به کار خود پایان خواهد داد.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی به نقل از معاونت میراث فرهنگی، سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، محمدحسن طالبیان معاون این سازمان که هم اکنون با هیات همراه برای حضور در نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در استانبول به سر می برد در رابطه با نشست امروز اعضای یونسکو گفت: جلسه امروز دقایقی پیش آغاز شده است و از آنجا که روز گذشته به دلیل کودتای سیاسی و شرایط ناآرام تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده بود، بنا به اضطرار این نشست امروز یعنی 3 روز زودتر از موعد به کار خود پایان می دهد.
وی اضافه کرد: تلاش بر این است تعداد محدودی از پرونده های ثبت که قراربود طی روز گذشته و امروز بررسی شود تا پایان امشب در دستور کار قرار گیرد.
طالبیان گفت : امیدواریم که پرونده بیابان لوت تا پایان امشب در این نشست مطرح شود.
به گفته طالبیان به دلیل شرایط خاص این کشور در روزهای اخیر قرار است دیگر پرونده هایی که قرار بود تا 20 جولای(30 تیر) در چهلمین نشست کمیته میراث فرهنگی در استانبول بررسی شود در ماه اکتبر در پاریس مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.
بر اساس اطلاعیه قرار گرفته بر روی سایت کمیته میراث جهانی چهلمین نشست این کمیته سه روز زودتر از موعد مقرر یعنی امشب برابر با 17 جولای به کار خود پایان خواهد داد.
چهلمین نشست میراث جهانی یونسکو درحالی از 20 تیرماه در استانبول برگزار شده است که عصر روز جمعه پرونده ی 11 قنات ایرانی، به عنوان یکی از پرونده های مهم و پیچیده ایران در یونسکو با حمایت و پشتیبانی تمامی کشورهای عضو در فهرست آثار جهانی قرار گرفت و دیگر پرونده پیشنهادی ایران مطابق سهمیه سالانه برای ثبت پرونده بیابان لوت می باشد که از اهمیت خاصی نیز برخوردار است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: