انتشار: ۱۰:۵۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم مدیریت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تدابیری بیندیشد تا این رویداد فرهنگی به مرکز تربیتی، علمی و اسلامی تبدیل شود.
حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با بیان این‌که برگزاری نمایشگاه‌های کتاب یکی از مهم‌ترین سنگرهای ارتقای علمی جامعه محسوب می‌شوند، اظهار کرد: مؤلفان نقش مهمی در نمایشگاه‌های کتاب به ویژه نمایشگاه کتاب تهران دارند، چرا که در این مکان‌ها هنر تولیدات خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند.


نمایشگاه کتاب از مهم‌ترین سنگرهای ارتقای علمی

 
وی با بیان این‌که مخاطبان از دیگر ارکان اصلی نمایشگاه‌ کتاب تهران به شمار می‌آیند گفت: نمایشگاه کتاب تهران چندین مخاطب دارد؛ نخست، مخاطبانی هستند که برای ارتقای علمی خودشان در این رویداد فرهنگی حضور می‌یابند و به صورت ویژه سراغ کتاب‌های مورد نیاز خود می‌روند. دومین مخاطبان افرادی‌اند که با نیت فال و تماشا در نمایشگاه شرکت می‌کنند و در صورت مشاهده کتاب متناسب با ذوق و سلیقه‌شان، آن را خریداری می‌کنند.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش افزود: گروه سوم مخاطبان، افرادی‌اند که برای ارتقای علمی فرزندانشان کتاب مناسب تربیتی جست‌وجو می‌کنند. از دیگر مخاطبان این رویداد فرهنگی می‌توان به افرادی اشاره کرد که به‌منظور تقویت کتابخانه‌های مساجد، کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه‌های حسینیه‌ها، کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه و .... در نمایشگاه حضور می‌یابند و به دنبال تأمین نیاز خود و اطرافیانشان هستند.
 
حجت‌الاسلام سالک کاشانی با اشاره به نکاتی که مدیریت نمایشگاه کتاب تهران باید به آنها توجه داشته باشد، گفت: معتقدم باید در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری، تابلوهایی که سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی را ترویج می‌دهند، در نمایشگاه کتاب تهران نصب شوند چرا که این موضوع بسیار مهم است و باید مخاطبان را به‌ویژه در عرصه کتاب و کتابخوانی به سمت رشد ارزش‌های دینی سوق دهیم.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از مدیریت نمایشگاه کتاب تهران انتظار داریم در جهت تأمین رفاه حال بازدیدکنندگان و تدارک دیدن مکان‌های مناسب برای عبادت تدابیر جدی بیندیشند. همچنین مدیریت این رویداد فرهنگی باید زمینه را به‌گونه‌ای فراهم کند تا در این نمایشگاه مسئله حجاب و عفاف رعایت شود و از هر گونه گسترش بی‌حجابی و بدحجابی و موضوعات ضد ارزشی در نمایشگاه پرهیز شود.
 
وی ضمن تأکید بر این مسئله که نمایشگاه کتاب تهران باید به مرکز تربیتی، علمی و اسلامی تبدیل شود، گفت:‌ انتظار ما از مسئولان و متولیان برپایی نمایشگاه کتاب تهران این است که قبل از این‌که کتاب‌ها وارد نمایشگاه شوند، آنها را به دقت بررسی و کنترل کنند تا کتاب‌هایی متناسب با ارزش‌های دینی ـ اسلامی در نمایشگاه راه یابند و از ورود هرگونه کتاب ضاله، انحرافی و ... پیشگیری شود.
 
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌وگو با جهان» از 16 تا 26 اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: