انتشار: ۲۰:۱۱ - ۲۶ تير ۱۳۹۵
برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما امروز(شنبه) با حضور دبیر مجمع تشخیص نظام، تحولات منطقه را ارزیابی می کند.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ؛محسن رضایی در برنامه «نگاه یک» درباره مهمترین تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه گفت وگو می کند.
آشکار شدن دشمنی آل سعود با ایران در نشست فرانسه، واکاوی علل کودتای نظامی نافرجام در ترکیه و چرایی نزدیکی آل سعود به منافقان از مهمترین مباحثی است که امروز در برنامه «نگاه یک» بررسی خواهد شد.
برنامه «نگاه یک» به تهیه کنندگی حسن نهضت و اجرای مهدی مهدی قلی، ساعت 23 و 15 دقیقه از شبک یک سیما به نمایش درمی آید.

** پخش مجموعه «چرخ فلک» از شبکه یک
مجموعه تلویزیونی «چرخ فلک» به تهیه کنندگی مجید مولایی از امشب (شنبه) از شبکه یک سیما پخش می شود.
این مجموعه در اپیزودهای کوتاه چند قسمتی طراحی و تولید می شود و عزیزالله حمیدنژاد، بهرام عظیم پور و احسان عبدی پور سه کارگردان این مجموعه هستند.
مجید مولایی تهیه کننده «چرخ و فلک»، این سریال 12 داستان دارد که 28 قسمت را پوشش می دهد و برخی داستان ها دو قسمتی و بعضی داستان ها سه قسمتی خواهند بود.
وی با بیان اینکه تصویربرداری این سریال از 26 بهمن سال گذشته آغاز شده بود، یادآور شد: فیلمبرداری این مجموعه همچنان ادامه دارد و تا روزهای پایانی پخش آن از شبکه یک ضبط ادامه خواهد داشت.
این تهیه کننده ادامه داد: بیشترین اپیزودها و قصه ها به تلاش آقای حمیدنژاد کارگردانی شده است، سه اپیزود آن ‎را بهرام عظیم پور و سه اپیزود دیگر را احسان عبدی پور کارگردانی کرده اند.
مولایی درباره موضوع سریال «چرخ فلک» نیز گفت: موضوع اصلی سریال یک مفهوم اخلاقی است که در هر یک از داستان ها، این موضوع تکرار می شود. بیشتر بازیگران در ابتدای هر قصه آدم های فرعی هستند که در قصه بعدی به بازیگر اصلی بدل می شوند.
این تهیه کننده افزود: «چرخ فلک» تقریبا 100 بازیگر اصلی و فرعی دارد که با توجه به هر اپیزود و داستان، بازیگران اصلی و فرعی آن جابه جا می شوند که خیلی از بازیگران مطرح کشور در آن ایفای نقش کردند.
مولایی با بیان اینکه اکنون 20 قسمت این سریال آماده و در مراحل فنی قرار دارد، تصریح کرد: اکنون شش قسمت «چرخ فلک» با دو تن از این کارگردانان در حال تصویربرداری است و دو قسمت پایانی که برای جمع بندی سریال است را احسان عبدی پور مقابل دوربین خواهد برد.
لیلا اوتادی، بهناز جعفری، فتانه ملک محمدی، عباس غزالی، مینا جعفرزاده، رها خدایاری، مهسا کاشف، نیلوفر داوری، نکیسا نعمت نژاد، محمدرضا زحمت کش، ابوالفضل طهرابی، اندیشه فولادوند، فاطمه مرتاضی، لاله صبوری، احسان امانی، مرتضی کاظمی، سهیلا جوادی، مهزاد عظیمی، مریم شفیعی، مرتضی علی آبادی و مریم بوبانی از جمله بازیگرانی هستند که در این مجموعه نمایشی ایفای نقش کردند.
این سریال 28 قسمتی از شنبه تا سه ‎شنبه هر شب ساعت 22.20 پخش می شود و اولین قسمت آن امشب 26 تیر ماه از شبکه یک سیما به نمایش درمی آید.

** مشارکت حداکثری مرکز گسترش و شبکه مستند
در دیدار مدیران «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» و «شبکه مستند سیما»، طرفین بر همکاری مستمر و گسترده برای اعتلای سینمای مستند ایران تاکید کردند.
به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در این نشست سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد و سلیم غفوری با اشاره به ظرفیت بالای سینمای مستند ایران و ضرورت توجه بیشتر به نمایش و عرضه آثار مستند، بر مشارکت حداکثری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شبکه مستند سیما در خدمت به جامعه ی مستندسازان کشور تاکید کردند.
طباطبایی نژاد در این نشست گفت: مرکز گسترش از هیچ کمکی برای نمایش آثار مستند در قاب تلویزیون به منظور اعتلای سینمای مستند دریغ نخواهد کرد.
وی افزود: این «مرکز» به مثابهی مخزن ارزشمندی از آثار مستند با موضوعات مذهبی، آیینی، دفاع مقدس، تاریخی، اجتماعی و... است که در فاصله سال های 63 تا 95 تهیه شده و می تواند در مقاطع خاص زمانی مورد توجه و بهره برداری شبکه مستند قرار گیرد.

** پخش مستند «ما اینجا هستیم» از شبکه اول سیما
بمناسبت فرارسیدن هفته حجاب و عفاف مجموعه مستندهای تلویزیونی «ما اینجا هستیم» با موضوع اسلام در استرالیا تا روز پنجشنبه از شبکه اول سیما پخش می شود.
این مجموعه به کارگردانی حسام اسلامی از روز دوشنبه 21 تیر ماه تا پنجشنبه 24 تیر ماه از شبکه اول سیما در ساعت 18 به نمایش در می آید.

** مستند زندگی شیخ عیسی قاسم روی آنتن سیما می رود
تهیه کننده مستند زندگی شیخ عیسی قاسم از اتمام فرایند تولید این مستند در روزهای آتی خبر داد.
احمد شفیعی گفت: این مستند روایتگر زندگی شیخ عیسی قاسم از زمان کودکی تا کنون بوده و در خلال آن، سیر مبارزات انقلابی مردم بحرین نیز به تصویر کشیده شده است.
وی با اشاره به زندگی مبارزاتی رهبر مردمی انقلابیون بحرین افزود: شیخ عیسی قاسم از ابتدای سال های جوانی از بحرین به نجف مهاجرت کرد تا با حضور در حوزه علمیه این شهر به فراگیری علوم دینی بپردازد و در این شهر از محضر آیت الله صدر استفاده کند.
شفیعی به جایگاه اجتماعی مناسب شیخ عیسی قاسم در بحرین علی رغم سن نه چندان بالای ایشان اشاره کرد و در مورد چگونگی به تصویر کشیده شدن جوانی ایشان در مستند زندگی شیخ عیسی گفت: شیخ عیسی قاسم به طور کلی انسان خود ساخته و با اخلاقی بود و این مسئله در جوانی موجب محبوبیت بسیار بالای وی در بحرین شده است.
وی افزود: به علاوه اینکه شیخ عیسی قاسم دارای کلام نافذی است و از همین رو در موقعیت های مختلف با کمونیست ها بحث های جدی و پر چالشی انجام داده و به همین موضوع نیز باعث شد مورد توجه و اقبال گسترده مردم بحرین قرار گیرند.
شفیعی در مورد به تصویر کشیده شدن آغاز مبارزات سیاسی این مجاهد بحرینی در این مستند ادامه داد: پس از آنکه پدر شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، پادشاه سابق بحرین از دنیا رفت و زمینه های ایجاد اصلاحات در این کشور بوجود آمد، بر اساس درخواست های متعدد و نامه هایی که مردم این کشور نوشتند، شیخ عیسی علی رغم میل باطنی اولیه خود، قصد بازگشت به بحرین کرد.
برچسب ها: صدا و سیما
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: