انتشار: ۱۹:۵۸ - ۲۶ تير ۱۳۹۵
نمایش مستند «بامداد خسته» و خبر اجرای تعدادی از نمایش‌ها در تماشاخانه‌های تهران از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ؛دوره جدید «چهارشنبه‌های فیلم» موسسه آپ‌آرت‌مان از سی ام تیرماه ۱۳۹۵ با نمایش مستندی از فرشاد فداییان با عنوان «این بامداد خسته» با حضور وی، رسما آغاز می‌شود.

تصاویر فیلم حاصل ملاقات‌های فیلم‌ساز با احمد شاملو از اردیبهشت ۱۳۷۵ تا آبان ۱۳۷۶است؛ روزها و شب‌هایی که به‌زعم فدائیان، شاعر هم گرفتار کار بود هم سخت بیمار. در این مستند فیلم‌ساز در کنار آن‌که تلاش کرده از زبان احمد شاملو گوشه‌هایی از خصائص سبکیِ آثار و اندیشه‌های او را آشکار کند، به نمایش ابعادی از شخصیت شاعر پرداخته که کم‌تر مورد توجه دوست‌دارانش بوده است.

فرشاد فداییان در «این بامداد خسته» بخش‌هایی از واپسین سال‌های عمر احمد شاملو، شاعر بزرگ معاصر را به تصویر کشیده است.

«این بامداد خسته» ۱۲۰ دقیقه است. نمایش فیلم راس ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۳۰ مرداد ماه در سالن نمایش موسسه آپ آرت مان واقع در خیابان ایرانشهر خیابان کلانتری پلاک ۴۸ طبقه دوم اکران می شود. جلسه پرسش و پاسخ ساعت ۲۰ با حضور فداییان برگزار خواهد شد.

تماشاخانه موج نو میزبان نمایش «روایت ناتمام» یک مربع خالی به نویسندگی ، کارگردانی و بازیگری میلاد اردوبادی می‌شود.

روابط عمومی نمایش اعلام کرد که این کارگردان جوان اولین اثر خود را به تهیه کنندگی شورای تئاتروگرافی از ٢٨ تیر ماه ساعت ١٨:٣٠ به مدت ١٥ شب در سالن موج نو به صحنه می‌برد.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به کیانوش اخباری ، سعید چنگیزیان و جهانگیر رمضانی ( مشاوران ) ؛ ثمین بیجاد ، مونا غیاثی ( دستیاران کارگردان )، میلاد اردوبادی ، آنامد دیزاین (  دکور) ، سحاب وژده میانه (موسیقی) ، سارا حدادی( مدیر روابط عمومی  و مشاور رسانه‌ای ) ، مجید ارونقی( طراح پوستر و بروشور) و فرید حسینی ( ساخت تیزر ) اشاره کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این نمایش با تخفیف ٢٠٪‏ برای سه روز نخست به سامانه تیوال و یا با ارایه کارت دانشجویی به گیشه سالن به دیدن این نمایش بنشینند .

هشتم مرداد ماه در سالن استاد رکن الدین خسروی

اجرای عمومی نمایش " وقتی یقین ندارید چه می‌کنید" نوشته جان پاتریک شنلی و کارگردانی رضا دشتکی در سالن استاد رکن الدین خسروی تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه آغاز شد.

جان پاتریک شنلی نمایش‌نامه‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس اهل ایالات متحده آمریکا است. او موفق شده است برای نمایش‌نامه" تردید: یک حکایت تمثیلی، جایزه پولیتزر، جایزه تونی و جایزه دراما دسک را از آن خود سازد.شنلی همچنین در فیلم‌نامه‌نویسی برنده جوایزی همچون جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی شده است. " وقتی یقین ندارید چه می کنید" نیز یکی دیگر از نمایشنامه های مطرح این نویسنده است که توسط آزاده شاهمیری به فارسی ترجمه شده است.

خواهر الویشس مدیر مدرسه‌ای است که به وسیله خواهر جیین  یکی از مسئولان مدرسه از رابطه غیر متعارف پدر فلین با پسری به نام دونالد مولر با خبر شده است و در پی کشف حقیقت می‌گردد.

رضا دشتکی، شیما حکیم‌پور،نوش آ فرین طوسی، رسول فاتحی بازیگران این اثر نمایشی هستند. سایر عواملی که در اجرای این نمایش مشارکت داشته اند عبارتند از: نویسنده: جان پاتریی کارگردان: رضا دشتکی،دستیار کارگردان: علی محمدی زاده، طراح لباس شهرزاد مظاهری، دوخت لباس: زهرا بهرامی،ساخت تیزر: مجید میرجمالی، طراحی پوستر: حمید فراهانی، روابط عمومی: میلاد اسلامیزاد.

نمایش" وقتی یقین ندارید چه می کنید" همه روزه تا هشتم مرداد ماه سال جاری از ساعت 19:30 به مدت 50 دقیقه در سالن استاد رکن الدین خسروی تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه واقع در خیابان فلسطین شمالی، نرسیده به بلوار کشاورز، خیابان مرتضی زاده – پلاک 12 به روی صحنه می‌رود.

آغاز پیش‌فروش بلیت‌های نمایش ایوانف

پیش‌فروش نمایش ایوانف به کارگردانی امیررضا کوهستانی از شنبه ٢٦ تیرماه در سایت تیوال آغاز شد.

نمایش ایوانف با بازی محمدحسن معجونی، سعید چنگیزیان، رضا بهبودی، نگار جواهریان، علی باقری، فاطمه فخرایی، محمدرضا نجفی، فریبا کامران، وحید آقاپور، مهین صدری از 12 مرداد تا 12 شهریورماه در سالن دکتر ناظر زاده کرمانی، ساعت 20:30 به صحنه می‌رود.

در پی استقبال مخاطبان نمایش آدامس خوانی ٣ اجرایی شد

نمایش آدامس خوانی در پی استقبال مخاطبان، روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری با اجرای فوق‌العاده به صحنه می‌رود.

نمایش آدامس خوانی که از 24 تیرماه در سالن استاد سمندریان آغازشده است به دلیل استقبال مخاطبان با سه اجرا در روزهای پنجشنبه 31 و جمعه 1 مرداد در ساعت‌ها 17:30، 19:30 و 21:30 به صحنه می‌رود.

نمایش آدامس خوانی به کارگردانی محمد رحمانیان و با بازی: مهتاب نصیرپور، هومن برق‌نورد، حبیب رضایی، اشکان خطیبی، سینا رازانی، بهنوش طباطبایی، سها سناجو، پرستو رحمانیان همه‌روزه در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایران‌شهر به صحنه می‌رود.

محله چینی‌ها در سینماتک خانه‌ی هنرمندان ایران

فیلم محله چینی‌ها به کارگردانی رومن پولانسکی در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، دویست و هشتمین برنامه سینماتک خانه‌ی هنرمندان ایران، دوشنبه 28 تیر به نمایش فیلم محله چینی‌ها به کارگردانی رومن پولانسکی اختصاص دارد.

پساز نمایش فیلم نیز، نشست نقد و بررسی با حضور مهرزاد دانش و کیوان کثیریان برزگر می‌شود.

در خلاصه این فیلم آمده است:جیک گیتِس (جک نیکلسون) کارآگاه خصوصی لوس‌آنجلسی، متخصص در امور افشای خیانت‌های زناشویی توسط زنی که خود را خانوم مالوری معرفی می‌کند استخدام می‌شود تا پرده از راز خیانت شوهر او بردارد. آقای مالوری سرمهندس شرکت آب و برق لوس‌آنجلس که درگیر پروژه‌ای درباره سدسازی و آبرسانی در زمان قحطی است، توسط گیتس تعقیب می‌شود و چند عکس رسواکننده که نشانگر خیانتش بود، به‌طور اتفاقی در یکی دو روزنامه محلی چاپ می‌شود. اما خیلی زود خانوم مالوری واقعی (فی دوناوی) به این عمل کارآگاه اعتراض کرده و مشخص می‌شود همگی قربانی ماجرای رازآلودی شده‌اند که هدف اصلی آن بی‌آبرو کردن آقای مالوری بوده...

فیلم محله چینی‌ها به کارگردانی رومن پولانسکی دوشنبه 28 تیر ساعت 17:30 در سینماتک خانه‌ی هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.

نمایش «کارت دعوتی برای افتتاحیه من» افتتاح شد

داریوش ارجمند، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون 25 تیر زنگ نمایشی با طراحی و کارگردانی نوید فرحمرزی را به صدا درآورد و تئاتر «کارت دعوتی برای افتتاحیه من» به‌طور رسمی اجراهایش را در تماشاخانه «همای سعادت» آغاز کرد.

تماشاخانه «همای سعادت» جمعه‌شب میزبان هنرمندانی مانند محسن قاضی مرادی، مهوش وقاری، مهناز انصاریان، معصومه کریمی، مسعود آب پرور،کامبیز بنان، مهین نویدی، بهاره توسلی وعلی شیرازی (استاد تجسمی) بود.

داریوش ارجمند، در افتتاحیه این نمایش گفت: فرحمرزی از استادان برجسته گریم است و خوشحالم که از حیطه قلم به حوزه قدم هم قدم گذاشته است، این تئاتر قصه یگانه‌ای دارد و شاید بتوان گفت که اثر منحصربه‌فردی است که حرف‌های متفاوتی برای گفتن دارد.

بازیگر نقش مالک اشتر افزود: تئاتر مادر هنرهای نمایشی جهان است و من خوشحالم که از دل تئاتر بیرون آمدم و آرزو دارم که به صحنه برگردم.

وی  تصریح کرد: سال‌هاست حسرت‌به‌دل سالنی هستم تا تئاترم را در آن اجرا کنم، خوشحالم که سالن‌های کوچکی مثل «همای سعادت» به همت علاقه‌مندان تئاتر به وجود آمده تا جوانان مشتاق را دور خودشان جمع کنند و با ما از چیزهایی سخن بگویند که نمی‌دانیم یا نمی‌بینیم؛ باید بگویم که از مدیران این سالن‌ها سپاسگزارم که چنین امکانی را فراهم کردند تا هنر نمایش تداوم در آن شکل بگیرد.

ارجمند گفت: «کارت دعوتی برای افتتاحیه من» اثر متفاوتی است که توانسته با کمک گرفتن از یک بیت حافظ که از مدرن‌ترین شاعران ایران است و همچنین هنر تجسمی، شوری به پا کند.

وی افزود: معتقدم در رابطه بافرهنگ عرفانی و تبیین نگاه بزرگان این سرزمین  به نسل‌های جدید تلاش‌های کافی صورت نگرفته، ما به دنبال چرایی جهان نیستیم، غافل از اینکه اگر چرایی جهان راندانیم چگونه زیستن را نخواهیم آموخت.

ارجمند گفت: نوید فرحمرزی در دومین اثر نمایشی‌اش تلاش می‌کند، از چرایی‌های جهان  سخن بگوید  و مخاطبانش را با چگونگی نگاهش به دنیا آشنا کند.

این بازیگر با تأکید بر این مهم که فرهنگ این کشور سرشار از اندیشه‌های عرفانی است، افزود: «کارت دعوتی برای افتتاحیه من» کار حساب‌شده‌ای در رابطه با عرفان و فرهنگ ایران است، در روزگاری که متأسفانه بسیاری از جوان‌ها فکر می‌کنند، باید گمشده خود را در فرهنگ غربی پیدا کنند، درحالی‌که من فکر می‌کنم  مفاهیم عمیق فلسفی و تبیین جهان را می‌توانیم در فرهنگ خودمان بیابیم و به زبان هنر آن را بیان کنیم، کاری که نوید در این نمایش انجام داده است.

ارجمند گفت: این نمایش اجراهای خوب و اثرگذاری داشت،  باور نمی‌کردم که نوید فرحمرزی بتواند آن‌قدر دقیق و کنترل‌شده بازی کند؛ از طرفی دیگر بیان فرحمرزی، بیان تازه‌ای بود که با نمایشش کاملاً جور در می آمد.  

در ادامه این برنامه فرحمرزی، طراح، بازیگر و کارگردان این نمایش گفت: این نمایش دردلی بود با شما، وظیفه خودم می‌دانم به نمایندگی از جامعه نمایشی و تجسمی از داریوش خان ارجمند هنرمند واقعی و بااخلاق و علی شیرازی  استاد نقاشی و هنرهای تجسمی قدردانی کنم.

«کارت دعوتی برای افتتاحیه من» قصه زندگی هنرمندی است که نقاشی‌هایش پس از مرگ او به نمایش گذاشته می‌شود و روحش در مراسم افتتاحیه جاری است، البته نقاشی نیمه‌تمامی هم دارد که در همان مراسم افتتاحیه تکمیلش می‌کند.
 
این نمایش  تا 15 مرداد هر شب ساعت 20 با بازی نوید فرحمرزی، امیر طهرانی و ماهان ابراهیم‌زاده در تماشاخانه همای سعادت واقع در شهر زیبا، خیابان آیت‌الله کاشانی، زیر پل شهید باکری، جنب بانک پارسیان، پلاک 261، طبقه چهار، واحد 5 روی صحنه می‌رود.

فرحمرزی «کارت دعوتی برای افتتاحیه من» را یکشنبه 27 تیر به‌طور ویژه برای منتقدان و اهالی رسانه اجرا خواهد کرد.
 
از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به کارن همایونفر آهنگساز، فرشید حاجیان دستیار کارگردان، محسن زنجانی صحنه‌پرداز، مسعود غنی‌آبادی چهره‌پرداز، فتانه باغستانی دوخت لباس و ترمه فرح مرزی نقاشی بوم، ساخت فیلم حسین اندرزپور، هما قره داغی تدوین ، پوریا مظفریان عکس، گفتار و ساخت آنونس، علی کشاورز پوستر و بروشور، حامد فرحمرزی چاپ ، مریم رودبارانی مشاور رسانه‌ای و مطهره کشاورز روابط عمومی اشاره کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: