انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۵
علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی می‌توانند برای دیدن نمایشگاه‌های هنری متنوع در روزهای گرم تابستان به گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران مراجعه کنند.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ مجموعه‌ای از آثار هنرمندان ایرانی و خارجی با تم «صلح روی کاغذ» در دومین دوسالانه هنر معاصر به‌نمایش گذاشته می‌شود. در این دوره ۸۰ تا ۹۰ هنرمند داخلی همراه ۳۵ هنرمند خارجی در دوسالانه هنر معاصر حضور دارند.

در این دوره حدود ۲۰۰ کار در قالب نقاشی، ویدئو، اینستالیشن و عکس برای نمایش آماده شده است.

دومین دوره دوسالانه هنر معاصر اول مردادماه در فرهنگسرای نیاوران افتتاح می‌شود.

***

نمایشگاه عکس‌های تینا دلنوازی با عنوان «چهار گوشه» در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران گشایش خواهد یافت. در این نمایشگاه عکس‌هایی با موضوعات اجتماعی و سنتی به نمایش گذاشته می‌شود.

در این نمایشگاه ۲۰ اثر مستند (اجتماعی) که به‌صورت فتومونتاژ کار شده، برای مخاطبان ارائه شده است. ابعاد این آثار ۱۰۰ در ۷۰ سانتی‌متر است.

این نمایشگاه عصر جمعه، ۲۵ تیرماه ساعت ۱۷ گشایش می‌یابد و علاقه‌مندان می‌توانند تا دوم مرداد هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۱ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۲۱ از این مجموعه دیدن کنند.

گالری ایده پارسی

نمایشگاه گروهی تصویرسازی با نمایش ۴۰ اثر از ۲۲ هنرمند برگزار می‌شود.

مینا ابوالحسن‌زاده، حوریه ستوده، سپیده محتشمی، حمیده حبیبی، سحر ربیعانی، ندا رضایی، سعیده ریاضی، صحرا زاهدی شیخانی، شهلا صبوری، نیلوفر طاهری‌طلب، راحله عالی‌پور، لیلا عبدی‌راد، عاطفه عبودی، فاطمه قاسمی بحر آسمان، فرناز قاسمی، مژگان قایدی حیدری، حدیث قنبری، فاتیما کریمی، منیژه محمدی، شقایق مرزبان، مهسا میعاد و مرجان هدایی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه از ۲۵ تا ۳۰ تیرماه هر روز (به‌جز پنجشنبه‌ها) از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در گالری «ایده پارسی» به نشانی خیابان شریعتی، خیابان دولت، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه‌الله‌وردی آذر، شماره ۲۸ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری ایوان

مجموعه‌ای از نقاشی‌های کودکان کار و تن‌پوش‌های مزین به این نقاشی‌ها به‌نمایش درمی‌آید. در این نمایشگاه علاوه بر نقاشی‌های چند کودک کار، مجموعه‌ای جالب از آثار محمد پوراسکندریان که در قالب تن‌پوش‌های هنری در یک اینستالیشن بیانگرا کار شده است، ارائه می‌شود.

نمایشگاه «بازار آرزوهای کودکان کار» از ۲۵ تیر تا اول مردادماه ۱۳۹۵ در گالری «ایوان» به نشانی الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ برقرار است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

گالری پردیس ملت

نمایشگاه گروهی نقاشی «تارهای تاریخ» ۲۵ تیرماه در گالری پردیس ملت برپا می‌شود. این نمایشگاه شامل ۶۵ اثر از ۱۸ هنرمند است که با رویکردی معاصر از نقوش در نقاشی برنامه‌ریزی شده است.

نمایشگاه «تارهای تاریخ» با هدف ایجاد نگاهی جدید، ارتباط بدیع و جذاب نقوش با نقاشی معاصر ۲۵ تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ افتتاح خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن نمایشگاه تا ۱۵ مردادماه هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۱ به گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، روبه‌روی کردستان، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند.

باغ - موزه هنر ایرانی

نمایشگاه «سی در سی» با نمایش آثاری از هنرمندان معاصر توسط گروه هنری «کژ و راست» در باغ - موزه هنر ایرانی افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه که در آن حدود ١٠٠ اثر از ۹۰ هنرمند معاصر به‌نمایش در می‌آید، ۲۵ تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ افتتاح می‌شود و تا هفتم مردادماه به کار خود ادامه می‌دهد.

نمایشگاه «سی در سی» در نگارخانه پردیس باغ - موزه هنر ایرانی هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۲ به نشانی میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیگ)، ‌خیابان دکتر حسابی، شماره‌ ۳۰ پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری بوم

گالری «بوم» نمایشگاه گزیده آثار ۳۰ سال عکاسی عباس کیارستمی را با هدف ستایش این هنرمند و در پاسخ به انبوه درخواست‌های جامعه هنری، بار دیگر به‌نمایش می‌گذارد.

در این نمایشگاه ٢٩ عکس در ابعاد بسیار بزرگ و یک ویدئوآرت ارائه شده که شش مجموعه عکس کیارستمی را دربرمی‌گیرد.

گالری «بوم» به مدت ۴۰ روز از دوشنبه تا جمعه (غیر از تعطیلات مناسبتی) به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان ارمغان غربی، شماره ۱۱، «چهار فصل» را به‌نمایش می‌گذارد.

گالری مژده

تازه‌ترین نقاشی‌خط‌های بهرام حنفی که با خط شکسته خلق شده‌اند به‌نمایش گذاشته می‌شوند. حنفی در شانزدهمین نمایش انفرادی‌اش ۱۲ اثر اکریلیک روی بوم را در معرض تماشا خواهد گذاشت. نقاشی‌خط‌های تازه‌ی او با خط شکسته و در ابعاد بزرگ و به طول نزدیک به دو متر خلق شده‌اند.

نمایشگاه نقاشی‌خط‌های بهرام حنفی از ۲۵ تیر تا هشتم مردادماه در گالری «مژده» برپا خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۰ در گالری «مژده» به نشانی سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، شماره ۲۷، واحد ۱ دیدن کنند.

خانه هنرمندان ایران

کارنمای پژوهشی نقاشان زیر ۴۰ سال، ویژه‌ی اعضای پیوسته و وابسته انجمن هنرمندان نقاش ایران ۲۱ تا ۲۹ تیر ۱۳۹۵ در نگارخانه‌های خانه هنرمندان ایران به‌نمایش گذاشته شده است.

گالری‌های خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان ایرانشهر، خیابان موسوی، باغ هنر میزبان علاقه‌مندان هستند.

گالری ایرانشهر

رضا بانگیز مجموعه‌ای از آثار نقاشی، چاپ دستی و مجسمه‌های سفالی خود را در تازه‌ترین نمایشگاه انفرادی‌اش به‌نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه علاوه بر تابلوهای سیاه و سفیدم، تعدادی از مجسمه‌های سفالی که در کوره لعاب پخته شده نیز به‌نمایش گذاشته شده‌اند.

نمایشگاه آثار این هنرمند از ۱۸ تا ۲۹ تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «ایرانشهر» به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، شماره ۶۹ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری عالی

نمایشگاه گروهی پوستر «رنگ رهایی» در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری با تأکید هنرمندان حوزه تجسمی بر لزوم دفاع از مردم مظلوم فلسطین برپا شده است.

این نمایشگاه شامل آثاری از احمد آقا قلی‌زاده، مرتضی اسدی، سید عبدالله حاجی سیدحسن، محمد خزائی، ابوالفضل خسروی، محمدرضا دوست‌محمدی، یونس رجبی، سید حمید شریفی، صابر شیخ رضایی، قباد شیوا، ابوالفضل عالی، امیر عبدالحسینی، سعید عجمی، حمید عجمی، مصطفی گودرزی، سیدحسن موسی‌زاده، مصطفی ندرلو، علی وزیریان و حسین یوزباشی است.

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۰ تیرماه از ساعت ۹ تا ۱۸ هر روز (به‌جز ایام تعطیل) از این نمایشگاه دیدن کنند.

موزه هنرهای معاصر

نمایشگاهی شامل اسناد فرهنگ دیداری کودکان ایران و تأثیر فرهنگ‌های غرب و شرق بر این فرهنگ، در موزه هنرهای معاصر تهران برپا شده است.

نمایشگاه «کارنامه» تا ۲۵ مردادماه در موزه هنرهای معاصر واقع در خیابان کارگر شمالی ادامه دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: