انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۵
فیلمنامه فیلم سینمایی «دو زن» پس از ١٨ سال به نفع بانوان بی سرپرست سینما و تئاتر بازخوانی می کنند.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ؛ مراسم خوانش فیلمنامه فیلم سینمایی «دو زن» ساخته تهمینه میلانی با نقش خوانی نیکی کریمی، آتیلا پسیانی، نوید محمدزاده و مریلا زارعی در چهارمین برنامه فیلمنامه خوانی از مجموعه برنامه های «فیلم های که دوست داشتیم» اجرا می شود.
کارگردانی این بازخوانی به عهده مریلا زارعی است و بازخوانان نقش ها نیکی کریمی نقش «فرشته»، آتیلا پسیانی نقش «احمد»، نوید محمدزاده نقش «حسن» و مریلا زارعی نقش «رویا» را به عهده دارند.
همچنین فرشید زارعی فرد «پدر فرشته»، نیما رئیسی و نسیم ادبی نیز روایت این خوانش را به عهده دارند.
این مراسم روز شنبه ٢٦ تیر ماه ساعت٢٠:٣٠ ‎دقیقه در پردیس سینمایی کورش برگزار می شود.
فیلم سینمایی «دو زن» روایت داستان زندگی فرشته و رؤیا است. فرشته برای رسیدن به هدفش، ادامه درس در دانشگاه و کمک به خانواده، تن به ازدواجی ناخواسته با احمد می دهد. حسن جوانی ناآرام است که همه جا در پی آزار فرشته است. فرشته به اصفهان نزد خانواده اش می رود اما آنجا نیز از مزاحمت های حسن در امان نیست. در جریان تعقیب و گریز، بر اثر تصادف سبب زخمی شدن کودکی می شود. حسن به ۱۳ سال زندان محکوم می شود. پس از آزادی، حسن برای گرفتن انتقام از فرشته با احمد درگیر می شود و او را با ضربات چاقو زخمی می کتد. احمد در این راه جان می بازد و دو دوست، فرشته و رؤیا یکدیگر را بازمی یابند.
این فیلم که در سال 1377 تولید شد، توانست جایزه بهترین کارگردانی جشنواره بین المللی فیلم لس آنجلس را دریافت کند.
علاقه مندان می توانند برای خرید بلیت این برنامه ها از طریق ایران کنسرت و برکت مهر اقدام کنند.
مجموعه فیلمنامه خوانی، تحت عنوان «فیلم هایی که دوست داشتیم» (فیلمنامه خوانی فیلم های ماندگار سینمای ایران به نفع بانوان کم بضاعت سینما و تئاتر ) زیر نظر فرشته طائرپور، رسول صدرعاملی، مجید مظفری و نازنین کریمی به عنوان مجری طرح با پشتیبانی خانه سینما، بنیاد سینمای فارابی، شهرداری و زیباسازی شهر تهران، خیریه یاران برکت مهر، صندوق اعتباری هنر، فرهنگسرای اندیشه، پردیس سینمایی کورش، روزنامه صبا و بانی فیلم برگزار می شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: