انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۵
«جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی» به عنوان شعار چهاردهمین بین المللی فیلم مقاومت انتخاب شد.
به گزارش سرویس سینما وتئاتر تابناک فرهنگی ؛دبیر چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از انتخاب شعار برای ترسیم افق کلان و ساختارهای محتوایی این رویداد سینمایی خبر داد.
محمد خزاعی گفت: بنا به تصویب شورای سیاستگذاری جشنواره این رویداد سینمایی با شعار «جشنواره بین المللی فیلم مقاومت تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی» برگزار می شود.
وی افزود: انقلاب اسلامی گفتمان جدیدی را در ادبیات سیاسی جهان معرفی کرد. گفتمانی که امروز با گسترش آن در منطقه و جهان شاهد تحول و شکل گیری جنبش های نوینی هستیم که هر روز بر ابعاد و تعداد آنها افزوده می شود. گفتمانی که طلیعه نوینی را در افکار جهانی شکل بخشید و تمامی مکتب های کهنه سیاسی و اقتصادی را به چالش کشاند.
وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از تعاریف و نگاه های کهنه و کلیشه ای از «هنر و سینما» هم دگرگون شده و نگاه تازه ای در تمامی عرصه ها ایجاد شد و کلیشه ها و چارچوب های فرسوده درهم شکسته شد.
دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با بیان اینکه گرچه همچنان، باور داریم که آثار هنری و سینمایی ما به موازات سایر حوزه ها رشد نیافته اند و پا به پای تحولات و پیشرفت در حوزه های مختلف اقتصادی، علمی، سیاسی و اجتماعی جلو نیامدند، اظهار کرد: جشنواره فیلم مقاومت جدی ترین گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه سینما است و روندی را که این جشنواره در یک دهه اخیر پیموده نشان می دهد که حجم و گستره استقبال از این رویداد سینمایی در خارج از کشور و هفته های فیلم از ظرفیتی بالقوه و بالفعلی برخوردار است که می تواند ادبیات و گفتمان انقلاب را در چشم انداز جهانی بیشتر معرفی و شناسایی کند.
به گفته وی، امروز وقت آن رسیده تا با اهتمام و تلاش هنرمندان و اندیشه ورزان حق طلب و آزادی خواه، پیام اخلاق، انسانیت و عشق که برآیند جوهره انقلاب اسلامی است بیش از پیش انتشار و گسترش یابد.
خزاعی با اشاره به استقبال هنرمندان ملی و بین المللی از این دوره جشنواره تصریح کرد: جشنواره فیلم مقاومت می کوشد تا بستری را برای ایجاد فضای گفت وگو، تعامل، هم اندیشی و هم افزایی و ایجاد شبکه گسترده ای از فیلمسازان خلاق و حق طلب به ویژه، سینماگران مستقل ضد سلطه و ضد صهیونیسم دنیا فراهم آورد و ضمن بسترسازی برای صدور و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی این پیام را در سراسر جهان مخابره کند که با مهربانی و دوستی و با کنار هم قرار گرفتن و همدلی است که می توان زیبایی و انسانیت را در سراسر جهان نمایان ساخت.
وی افزود: گفتمان انقلاب، همان گفتمان مقاومت است و جشنواره فیلم مقاومت هم گفتمان سینمای انقلاب اسلامی و برگرفته از گفتمان امام(ره) و رهبری انقلاب است. مسئله مقاومت، بصیرت افزایی، بیداری اسلامی، تقویت اندیشه های ضدصهیونیستی و ضدنظام سلطه و پاسداشت دستاوردها و آرمان های دفاع مقدس از اولویت های ما است.
دبیر جشنواره فیلم مقاومت با بیان اینکه این رویداد سینمایی با افق نگاه استراتژیک کلان و راهبردی در عرصه سینما و فرهنگ و هنر بویژه در حوزه سینمای مقاومت در اندک زمانی، گام های محکم و اساسی را در جهت گسترش و توسعه فعالیت های منطقه ای برداشته است، یادآور شد: این رویداد سینمایی امروز، در چشم انداز فرهنگی کشورهای اسلامی یکی از جدی ترین و بزرگ ترین اتفاق و بهترین بستر و بهانه برای وحدت میان هنرمندان و سینماگران جهان اسلام به ویژه فیلمسازان حوزه مقاومت حتی در مقیاس جهانی با آرمان های ضد نظام سلطه است.
چهاردهمین بین المللی فیلم مقاومت اواسط شهریور ماه برگزار می شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: