انتشار: ۱۸:۰۳ - ۲۲ تير ۱۳۹۵
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از سازمان زیباسازی شهر تهران به دلیل مشارکت در مرمت و بهسازی ساختمان بنیاد (خانه قوام السلطنه) تقدیر کرد.
به گزارش سرویس سینما وتئاتر تابناک فرهنگی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد سینمایی فارابی،«علیرضا تابش» در دیدار با عیسی علیزاده، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران و اسکندر مختاری، ناظر سازمان میراث فرهنگی، گفت: اواخر سال 93 از مدیرکل میراث فرهنگی تهران خواستم در مرمت و بهسازی ساختمان بنیاد سینمایی فارابی به ما کمک کند.

**خانه قوام السلطنه برند فرهنگی بنیاد فارابی
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی افزود: خانه قوام السلطنه به عنوان برند فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی شناخته می شود و حضور بنیاد فارابی در این ساختمان تاریخی خود نیاز به ثبت فرهنگی دارد جایی که بیش از سی سال خاطره جمعی مجموعه سینمای نوین ایران و هنرمندانش در آن رقم خورده است.
تابش ادامه داد: این بنا از دوره قبل از انقلاب اسلامی کاربری فرهنگی تحت عنوان فرهنگسرای نوبهار داشته و بعد از انقلاب بنیاد سینمایی فارابی در آن مستقر شده است. وی با بیان اینکه در سال‎های گذشته توجه چندانی به ارزش های تاریخی و معماری بنا نشده بود اظهار داشت: در سال گذشته پس از مذاکرات کارشناسی، تفاهم نامه همکاری با سازمان زیباسازی شهرداری تهران به امضاء رسید.

**وظیفه بنیاد احترام به بنای تاریخی است
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ادامه گفت: خوشبختانه در دوره مدیریت جدید سازمان زیباسازی شهر تهران توجه بسیار خوبی به حفظ و مرمت میراث فرهنگی که هویت و ارزش های اصلی شهر هستند شده است. بنابراین وظیفه ما به عنوان متولیان بنیاد فارابی احترام به این بنای تاریخی است.
با توجه به اینکه این عمارت در سه دهه گذشته به طور اصولی مرمت نشده است، به عنوان یکی از متولیان فرهنگی از مرمت علمی و اصولی بنا خرسندم.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی افزود: در برابر توجه سازمان زیبا سازی شهر تهران،ما نیز تعهداتی خواهیم داشت که شامل همکاری در حوزه های حمایت از تولیدات سینمایی مرتبط با شهر تهران، انتشارات، تألیف و ترجمه در حوزه تهران شناسی است.
تابش تصریح کرد: در جهت اهداف سازمان زیباسازی تهران، برای ثبت و ارائه خاطرات تصویری شهر تهران در آثار سینمایی، اعلام آمادگی می کنیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: