انتشار: ۲۰:۳۳ - ۲۱ تير ۱۳۹۵
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اسلام توجه ویژه ای به لباس و تنوع آن داشته است

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لباس را نماد شخصیت و جایگاه اجتماعی انسانها دانست و افزود: در آموزه های اسلامی به لباس و تنوع آن توجه ویژه ای شده است.
به گزارش تابناک  فرهنگی ؛ حسین نوش آبادی در مراسم تجلیل از فعالان و دست اندرکاران حجاب و عفاف که امروز ۲۱ تیرماه در تالار رودکی برگزار شد موضوع لباس و پوشاک را یک ماجرای بشری دانست و افزود: موضوع لباس و پوشش تنها یک مسئله ملی نیست بلکه در سطح بین المللی نیز این مسئله یکی از موضوعات بشری است چرا که در هیچ یک از جوامع بشری بحث لباس مورد غفلت قرار نگرفته و هر کدام از جوامع هماهنگ با فرهنگ، ملیت و آداب و رسوم خود لباس های خاص خود را دارند ما هم به عنوان یک کشور اسلامی با فرهنگی که مبتنی بر آموزه های دینی است باید پوشاک درخور خود را داشته باشیم.

سخنگوی وزارت ارشاد به آنچه که قرآن درباره لباس گفته اشاره و بیان کرد: مکتب ما یک مکتب دینی غنی است و خداوند در قرآن فرموده که ما همراه با آفرینش انسان لباس را هم نازل کرده ایم لباسی که در مرحله نخست نواقص و معایب انسان را می پوشاند و در مرحله دوم زینب بخش اوست پس این پوشش هم باید زیبا باشد و هم کاستی های ما را بپوشاند.

نوش آبادی با اشاره به اینکه در دنیای امروز مد و لباس به عنوان یک صنعت مطرح است، تصریح کرد: دین ما اسلام، لباس را تنها تن پوش بشر نمی داند بلکه لباس را مظهر فرهنگ و تمدن و باورها و سبک زندگی هر فرد می داند بنابراین ما باید متناسب با فرهنگ و ملیت خود و همچنین بر اساس آموزه های دینی مان لباس هایی طراحی کنیم که مورد توجه جوانان در کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی قرار بگیرد چرا که امروز کشورهای غیرمسلمان نیز به اهمیت حجاب و عفاف پی برده اند و به این نتیجه رسیده اند که حجاب انسانها را از آسیب های فرهنگی و اخلاقی مصون می دارد.

وی همچنین بیان کرد: در آموزه های اسلامی به تنوع لباس هم اشاره شده برای مثال لباس نمازگزار با لباس فرد محرم تفاوت دارد. لباسی که انسان در مجلس محارم خود می پوشد با آنچه در حضور نامحرم بر تن خود می پوشاند متفاوت است همه اینها نشانه اهمیت پوشاک از دیدگاه اسلام است.

نوش آبادی همچنین بیان کرد: ما باید بدانیم که در یک نظام اسلامی زندگی می کنیم بنابراین باید مدلی ارائه دهیم که هماهنگ با سبک ایرانی اسلامی است خوشبختانه امروز توجه ویژه ای به مد و لباس می شود و طراحان ما لباس هایی در خور و در عین حال جدید و خلاقه طراحی کرده اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: