انتشار: ۲۰:۳۸ - ۲۱ تير ۱۳۹۵
مدیر مجموعه جهانی کاخ گلستان گفت: عملیات نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته و کنترل الکترونیکی در این مجموعه، با هدف ارتقاء ضریب امنیتی آغاز شد.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی به نقل از معاونت میراث فرهنگی، مسعود نصرتی عنوان کرد: نصب در قالب دوربین های ثابت و چرخشی با مطالعات کارشناسی، بررسی، آسیب شناسی و تهیه نقشه تاسیسات الکترونیکی و حفاظتی، صورت گرفته است.
وی با تاکید بر لزوم حفاظت الکترونیکی در کنار ایجاد امنیت فیزیکی افزود: با اتمام فاز نخست این عملیات، محوطه مجموعه از سوی اتاق کنترل قابل حفاظت خواهد بود.
نصرتی ادامه داد: عملیات بهسازی و ایمن سازی تاسیسات برقی در11 مرحله صورت گرفته که شامل تعمیر اساسی و راه اندازی ژنراتور قدیمی، ساخت سلول برق اتوماتیک، خرید و نصب تانکر هزار لیتری منبع ذخیره سوخت، سرویس اساسی کلیدهای هوایی اصلی، ساخت تابلوی برق موزه اصلی، ساخت سینی داخلی تابلوی برق روشنایی شب، بهینه سازی و ایمن سازی تونل های تاسیساتی در قالب هدایت اصولی کابل های برق بوده است.
کاخ گلستان در تیرماه سال 1392 به عنوان نخستین اثر پایتخت و اثری منحصر به فرد از دوران قاجار و به عنوان نمونه‎ای موفق از تلفیق هنرهای کهن و معماری ایرانی همراه با تاثیر پذیری از معماری غرب ، در سی و هفتمین اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی در کامبوج در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید.
تاریخ ساخت این کاخ مربوط به دوره صفویه است که بخش های اصلی آن در درون حصار قدیمی تهران احداث شد و در دوره قاجار توسعه یافت و به عنوان محل زندگی پادشاهان این سلسله مورد استفاده قرار گرفت.
کاخ گلستان با هشت ساختمان اصلی و باغی زیبا در مساحتی بالغ بر 4 هکتار به سبک تلفیقی باغ های ایرانی و اروپایی ساخته شده است.
این کاخ واقع در میدان پانزده خرداد که اتفا قات مهمی از تاریخ معاصر ایران در آن به وقوع پیوسته است هم اکنون به عنوان مرکز هنرومعماری دوران قاجار شناخته شده و روزانه پذیرای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: