انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۵
سخنگوی شورای صنفی نمایش، از ثبت قرارداد و اکران سه فیلم سینمایی جدید در ژانرهای کودک و دفاع مقدس در گروه آزاد خبر داد.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ؛غلامرضا فرجی  درباره جدیدترین تصمیمات شواری صنفی نمایش در جلسه امروز(دوشنبه) افزود: قرارداد فیلم سینمایی «دزد و پری» به کارگردانی حسین قناعت در گروه سینمایی آزاد از 30 تیر ماه به ثبت رسید.
بهزاد فراهانی، بهنوش بختیاری، رامین ناصرنصیر، نادر سلیمانی، نگین معتضدی، مرتضی زارعی، رابعه اسکویی، مهدی تارخ و سارا روستاپور در این فیلم ایفای نقش می کنند.
در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: آقای ابطحی پیرمرد نظامی بازنشسته ای است که به درخواست دخترش «نوشین» که در شرایط اضطرار قرار گرفته، اداره مهدکودکش را برای یک روز قبول می کند. بچه های مهد که تصور می کنند جایگزین مربی دوست داشتنی شان شده، او را در مخمصه هایی می اندازند که... .
سخنگوی شورای صنفی نمایش ادامه داد: همچنین قرارداد اکران فیلم «کربلا؛ جغرافیای یک تاریخ» به کارگردانی داریوش یاری از هفتم مهر ماه در گروه آزاد ثبت شد.
فیلم «کربلا؛ جغرافیای یک تاریخ» مستندی سینمایی است که به روایت وقایع قیام امام حسین(ع) می پردازد.
همچنین فرجی از ثبت قرارداد فیلم «ابوزینب» نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: این فیلم به کارگردانی علی غفاری از 21 مهر ماه در گروه آزاد به نمایش در می آید.
در این فیلم هنرمندانی چون کارمن لبس، باسم مغنیه، عمار شلق، یوسف حداد و اغوب دوجرجیان بازی می کنند.
در خلاصه داستان ابوزینب آمده است: ماجرای مقاومت یک خانواده لبنانی در سال های اشغال این کشور به دست نیروهای رژیم صهیونیستی می پردازد. این فیلم روایتگر ایثار و فداکاری مادر خانواده ای است که با تحمل رنج های فراوان، رازی را در سینه نهفته دارد.
سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره فیلم های در حال اکران نیز توضیح داد: کف فروش فیلم های در حال اکران محاسبه شده و با توجه به بالا بودن فروش آنها همچنان به اکران خود در سرگروه های سینمایی ادامه خواهند داد.
اکنون فیلم های «ایستاده در غبار» نخستین تجربه کارگردانی محمدحسین مهدویان، «رسوایی 2» به کارگردانی مسعود ده نمکی، «بارکد» چهارمین تجربه کارگردانی مصطفی کیایی در سینماهای سراسر کشور در حال اکران هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: