انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۵
فیلم سینمایی «قیچی» اولین فیلم بلند سینمایی کریم لک زاده از دوم مرداد ماه در گروه «هنر و تجربه» نمایش داده می شود.
به گزارش سرویس سینما وتئاتر تابناک فرهنگی ؛ در فیلم سینمایی «قیچی» عباس غزالی، بهزاد دورانی، سروش صحت، محمدرضا داودنژاد، مونا محمود زاده و سونیا سنجری ایفای نقش می کنند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: راما برای رهایی از حکمی که ممکن است در آخرین جلسه دادگاه علیه اش صادر شود، تصمیم می گیرد در اولین فرصت به جنوب بگریزد و به هر نحو از کشور خارج شود. از همین لحظه سفر پرمخاطره او آغاز می شود.
لک زاده پیش از این نویسندگی و کارگردانی فیلم های کوتاهی همچون «صبح کنار جاده»، «غم ها و غریزه ها»، «جنایت و مکافات»، «فرشته زرد»، «من آبادان رفتم جنگ»، «ژیلا»و «قمارباز» را برعهده داشته است.

**آیین نکوداشت عباس کیارستمی در اتریش
آیین بزرگداشت مرحوم عباس کیارستمی، کارگردان نامی سینمای ایران و جهان، با حضور اهالی فرهنگ و هنر اتریش و همراه با قرائت بیانیه های وزاری فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و فرهنگ اتریش، در وین برگزار شد.
همزمان با بازگشت پیکر عباس کیارستمی به وطن، عصر جمعه هجدهم تیر، مراسم باشکوهی با حضور جمعی از هنرمندان، اساتید دانشگاه، منتقدان و دبیران کانون های سینمایی و هنری اتریش، در تالار بوعلی سینای خانه فرهنگ ایران در وین، برگزار شد.
در این مراسم که با نمایش قطعه هایی از سخنان عباس کیارستمی (با زیرنویس انگلیسی) همراه بود، محمدرضا وصفی، رایزن فرهنگی ایران در اتریش و هوشنگ الهیاری، فیلمساز ایرانی مقیم اتریش و روانشناس، به ایراد سخنرانی پرداختند.
محمدرضا وصفی در سخنرانی خود به جایگاه مهم کیارستمی در سیر تاریخ هنر و ادبیات ایران پرداخت.
وی گفت: بیش از هزار سال زبان ادبیات و شعر ایرانی در خدمت صور خیال بوده و ادیبان ایرانی سخن گفته و شعر سروده اند تا از طریق آن تصویر بسازند.
در ادامه برگزاری این مراسم، هوشنگ الهیاری، کارگردان سینما در سخنرانی خود نقش بلند کیارستمی در سینمای جهانی را توصیف کرد و به تشریح اینکه وی چگونه توانسته است به چهره ای ماندگار و بزرگ برای قرن خود تبدیل شود، پرداخت.
الهیاری گفت: اتریش باید مفتخر باشد که در سال های گذشته میزبان و تکریم کننده این بزرگ مرد تاریخ سینما و ایران بوده است.
بنا بر اعلام این خبر، در این مراسم دو تن از دانش آموختگان سطوح عالی موسیقی در اتریش به نام های محمدرضا آذین و ایمان خمر، قطعاتی را با تکنوازی نی، تار و سنتور به کیارستمی تقدیم کردند.
همچنین پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز وزیر فرهنگ اتریش به مناسبت درگذشت عباس کیارستمی قرائت و به زبان های آلمانی و انگلیسی، ترجمه و توزیع شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: