انتشار: ۱۹:۱۵ - ۲۱ تير ۱۳۹۵
جشنواره فرهنگی دو روزه ایران و کره جنوبی به همت سفارت کره امروز با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در برج میلاد به کار خود پایان می دهد.
به گزارش تابناک  فرهنگی ؛ دیروز جمعه در نخستین روز برگزاری این جشنواره که از ساعت 18 تا 21:30 در سالن اصلی مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزاری شد گروه موسیقی نواحی ایران «آوای موج» به اجرای برنامه پرداخت.
این گروه به سرپرستی محسن آقایی و خوانندگی آماج با 10 نفر عضو از بوشهر با سازبندی متنوع و ترکیب موسیقی و حرکات آیینی از فرهنگ و آداب و رسوم غنی بوشهر، به عنوان سفیر فرهنگی ایران بزرگ در این جشنواره فرهنگی به اجرای برنامه پرداخت.
از دیگر برنامه های این جشنواره اجرای برنامه گروه پانتومیم نقاشی «قهرمان» از کره جنوبی بود. این نمایش عملکرد غیر کلامی نوآورانه ای است که با استفاده از سبک ها و شیوه های متنوع نقاشی همراه با جلوه های بصری و یک ترکیب شوخ پانتومیم و کمدی به اجرا درآمد.
در بخش دیگری از این مراسم موسیقی «نَم سادَنگ» از کره جنوبی به اجرای موسیقی سنتی کره جنوبی پرداخت. این گروه بین المللی که با نام «نَم سادَنگ په» نیز شناخته می شود، با اجرای نوازندگان خود سبک نوازندگی اواخر دوران «چوسان» کره جنوبی را زنده کرده است.
این جشنواره در پی سفر «پارک گون هی» رئیس جمهور کره جنوبی به تهران برگزار شده است./ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: