انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۵
رئیس جامعه هتلداران کیش گفت:صنعت گردشگری ترکیه سالانه 18 میلیارد و 700 میلیون تومان به دولت خود کمک می کند ، مالزی ، دبی و سایر کشورها نیز از در آمد خود به دولت کمک می کنند ، ما نیز باید به نقطه ای برسیم که بتوانیم از سود حاصل از این صنعت به اقتصاد کشور کمک کنیم .
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ؛مسیح الله صفا روز سه شنبه در مورد راه های رونق صنعت گردشگری اظهارداشت : از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید همواره صحبت از گردشگری و توجه مسئولان به این مقوله بوده است اما به نظرمی رسد باید دولت زیر ساخت های آن را بیشتر فراهم کند .
وی گردشگری را صنعتی در آمد زا و اشتغالزا دانست و ادامه داد : هماهنگی دولت و بخش خصوصی در این راستا بسیار مهم است .
عضو هیات رئیسه دفاتر خدمات مسافرتی ایران تصریح کرد : وجود تنوع آب و هوایی کشور ، میراث فرهنگی منحصر بفرد و تاریخ تمدنی هفت هزار ساله ، سواحل و جنگل های زیبا ، امکانات درمانی با هزینه پائین نسبت به کشورهای دیگر همه ظرفیت های بی نظیری برای جذب گردشگر است .

* کیش نیازمند چهار پلاژ استاندارد است
وی ساحل و آفتاب جزیره کیش را ظرفیتی منحصر بفرد برای جذب گردشگر دانست و به خبرنگار ایرنا گفت : جزیره کیش نیازمند چهار پلاژ استاندارد است که دولت باید در راستای ایجاد آن کمک کند .
صفا راه اندازی پارک ابی ، توسعه پارک دلفین ها ، متعادل ساختن قیمت ورزش های تفریحی ، دریایی و اماکن دیدنی را در جذب گردشگر بیشتر و استفاده از ظرفیت ها مهم خواند .
رئیس جامعه هتلداران کیش در ادامه مهمترین موانع در مسیر هتلداری را ضعف آموزش و نیروهای متخصص در بخش های مختلف عنوان کرد و به ایرنا گفت : ما نیازمند ایجاد مدرسه هتل داری هستیم ، اگر می خواهیم تا 20 سال آینده به جایگاهی واقعی در صنعت گردشگری برسیم هم اکنون باید آموزش را شروع کنیم .
وی دانستن زبان خارجی برای فعالان این حوزه را ضروری دانست و گفت : باید بتوان گردشگر را به درستی هدایت و نیاز آن را رفع کرد .
صفا یکی دیگر از موانع در این مسیر را بروکراسی اداری اخذ مجوز فعالیت اقتصادی دانست و گفت : وضع قانون به نفع صنعت گردشگری و هتلداری است اما نباید هر روز با یک قانون جدید مواجه شد ، درخواست ها نباید با مجوز فعالیت اقتصادی گرو کشی شود ، اگر بهداشت یک هتل ایراد دارد باید آن را جریمه کرد نه اینکه مجوز اقتصادی نداد یا آن را باطل کرد ، هر مورد غیر قانونی باید با محدودیت روبرو شود .
وی گفت : گردشگران و تمامی کسانی که انتقاد یا پیشنهادی داشته باشند، می توانند توسط سامانه سناک به طور شبانه روزی با مسئولان ارتباط برقرار کنند.
سامانه سناک مجموعه ای کامل در زمینه گردشگری است که علاوه بر ارائه آخرین اطلاعات جزیره کیش جزئیات مورد نیاز گردشگران برای سفر به کیش را در بخش های اقامتی٫ پذیرایی ،تفریحی ، مراکز خرید ،کانترهای گردشگری٫ شناورهای تفریحی و آژانس ها به سهولت در اختیار آنان قرار می دهد.
ثبت نظرات و شکایات گردشگران و شهروندان و پاسخگویی به شکایات آنان دربازه زمانی 48 ساعته به همراه پیگیری موضوع و اعلام نتیجه بررسی ها از مهمترین نقاط قوت این سامانه است .
همچنین بر اساس نظرات و شکایات ثبت شده بر روی سامانه سناک از سوی گردشگران و شهروندان به مجموعه های گردشگری کیش رتبه اعطا می شود تا کاربران سامانه با مشاهده این رتبه ها که بر اساس نظرات مشتریان است نسبت به کیفیت خدمات و امکانات مجموعه مورد نظر خود آگاهی یابند.
وی اظهارداشت : نوزدهمین جشنواره تابستانی مصادف با عید سعید فطر درجزیزه کیش آغاز
و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد و موسسه جشن ها و مناسبت ها برنامه های ویژه ایی را برای جشنواره تابستانی و در ادامه برای تمامی سال تدارک دیده اند .
رئیس جامعه هتلداران کیش با اعلام اینکه افزایش قیمت در هتل ها نداریم گفت : قرار است هتل ها به منظور تشویق گردشگران دو درصد از ظرفیت خود را به عنوان جایزه به مسافرانی که در طول سال دوباره به کیش باز می گردند اختصاص دهند.
وی با اعلام اینکه هدف ستاد جشنواره و مناسبت های ویژه این است که در طول سال با برگزاری جشنواره های متعدد میزبان گردشگران از قشرهای مختلف باشیم افزود : این موسسه هفت نفر هیات امنا از بخش خصوصی و دولتی دارد که همکاری دو بخش سبب می شود جشنواره امسال با شکوه بیشتری برگزار شود.
صفا اظهار داشت : ترکیب هیات امنا چهار نفر از بخش خصوصی شامل رئیسان جوامع هتل داران ، بازاریان ، آژانس های خدمات مسافری و انجمن سرمایه گذاران کار آفرینان کیش است ، بخش دولتی نیز مرکب از معاونان گردشگری ، توسعه و مدیریت انسانی و حقوقی سازمان منطقه ازاد کیش است و یک مدیرعامل که از بیرون استخدام شده است .
وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی و هنری شاد و متنوعی برای جشنواره ها در طول سال طراحی شده است افزود : این جشنواره ها پشت به پشت ادامه دارد که آعاز آن با جشنواره تابستانی است که تا پایان شهریور ماه ادامه دارد .
*هر شب 10 میلیون تومان جایزه جشنواره تابستانی
صفا گفت : علاوه بر اجرای کنسرت توسط هنرمندان مطرح کشور ، موسیقی ، مسابقه ، هر شب 10 میلیون تومان جایزه نقدی و هرهفته یک خودرو برای شرکت کنندگان در جشنواره در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد : تعدادی حامی مالی که از برندها هستند با ستاد جشنواره گفت وگو و برای حمایت از جشنواره اعلام آمادگی کرده اند ، این حامیان نیز جوایز ارزنده ای به شرکت کنندگان در جشنواره خواهند داد.
صفا اظهار داشت : جشنواره ابنبات چوبی برای کودکان و بهره مندی کودکان زیر هفت سال از خدمات رایگان هتل ها ، جشنواره خرید بازارهای کیش و بهره مندی از جوایز قرعه کشی های شبانه و تخفیف های مناسب ، جشنواره سلامت و استفاده از امکانات درمانی بیمارستان کیش ، رالی تور خانوادگی و شرکت در قرعه کشی خودرو و همچنین استفاده از امکانات تفریحی و گردشی از جمله برنامه های جشنواره تابستانی کیش است .
وی با بیان اینکه تمام تلاش دست اندرکاران ،برگزاری جشنواره ای خوب و در خور شان گردشگران است افزود : جشنواره امسال با کیفیتی بالا در ارائه خدمات از سوی جوامع مختلف ، رضایتمندی بیادماندنی و قیمتی مناسب برگزار می شود که امیدواریم خاطره ای خوب برای گردشگران بجا بگذارد.
* اختصاص دو درصد از ظرفیت هتل ها به مسافری که دوباره به کیش برگزدند
وی با تاکید براینکه اجناس بنجل در بازار عرضه نمی شود به ایرنا گفت : برای رضایت خاطر مشتریان علاوه بر تخفیف خوب در بازارها ، برندهای مختلف اجناس خود را در بازار عرضه می کنند تا گردشگران دیگر برای خرید به دبی یا ترکیه نروند.
صفا در مورد افزایش قیمت هتل ها و نظارت بر نحوه ارائه خدمات گفت : افزایش قیمتی نخواهیم داشت ، قرار است هتل ها نیز دو درصد از ظرفیت خود را به عنوان جایزه به مسافرانی که در طول سال دوباره به کیش سفر می کنند اختصاص دهند .
رئیس جامعه هتلداران تاکید کرد : در صورتی که آژانس هایی که با کیش ایر قرارداد دارند هتل ها را در طول سال چارتر کنند و مسافران برای اسکان به هتل بروند قیمت بلیت و هتل حدود 25 تا 30 درصد برای مسافر ارزان تر خواهد شد .
وی با اعلام اینکه سامانه ' سناک ' توسط معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش برای رفاه بیشتر هموطنان طراحی شده است افزود : از طریق این سامانه علاوه بر اینکه می توان در برنامه های قرعه کشی شبانه شرکت کرد در صورت داشتن شکایت از خدمات نیز می توان از آن استفاده کرد.
** همه چیز در منطقه گردشگری باید دارای استاندارد و برمبنای فرهنگ ایرانی اسلامی و بومی باشد
صفا تاکید کرد : پس از فراهم کردن زیر ساخت ها همه چیز باید برمبنای استاندارد باشد ، هتل ها ، تاکسی و آموزش نیروهای شاغل در این بخش می تواند به رونق گردشگری کمک کند ، نمی توان فرودگاهی استاندارد داشت اما هتل یا مراکز پذیرایی استاندارد نباشد .
رئیس جامعه هتلداران کیش تصریح کرد : استاندارد سازی واقعی هتل های کیش باید بر اساس یک معیار مشخص بین المللی که به ایرانی – اسلامی و بومی تجهیز شده باشد انجام گیرد، ما می توانیم متناسب با فرهنگ و داشته های خود جایگزین های مناسبی برای این معیارها تعریف کنیم .
وی گفت : اینکه گردشگری تنها با کشیدن قلیان میسر می شود تفکر درستی نیست ، کشیدن قلیان در فضای عمومی و کنار ساحل اقدام ناشایستی است که چهره زیبای گردشگری را دچار خدشه می کند ، عرضه قلیان در امکان عمومی سربسته باید ممنوع شود.
جزیره زیبای کیش با 91 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج همیشه فارس در استان هرمزگان واقع شده است.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید می کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: