انتشار: ۱۴:۵۹ - ۱۶ تير ۱۳۹۵
تعطیلات عید سعید فطر فرصت خوبی است تا به تماشای تئاتر بروید.
به گزارش سرویس سیتما و تئاتر تابناک فرهنگی ؛ این روزها در تماشاخانه‌های پایتخت چند نمایش روی صحنه است که برخی از آن‌ها آخرین روزهای اجرای خود را پشت سر می‌گذارند و از هفته‌ی آینده میزبان کارهای جدیدی می‌شوند پس برای تماشای برخی از این نمایش‌ها، فرصت کمی باقی است.

تئاترشهر

در سالن اصلی تئاترشهر نمایش «مجلس ضربت زدن» به کارگردانی محمد رحمانیان مدتی است که روی صحنه رفته و اجرای آن تا 23 تیر ماه همچنان ادامه دارد.

نویسنده این نمایش بهرام بیضایی است که  امیر جعفری، رامین ناصرنصیر، رضا مولائی، اشکان خطیبی، سینا رازانی، سانیا سالاری و مهتاب نصیرپور در آن بازی می‌کنند.

در سالن سایه این مجموعه هم نمایش «روزهای بی‌باران» به نویسندگی و کارگردانی امین بهروزی در حال اجراست که تا 25 تیر روی صحنه می‌ماند.

بازیگران «روزهای بی‌باران» وحید آقاپور، سجاد افشاریان، نازنین احمدی و سوگل خلیق هستند.

همچنین در سالن چهارسو نمایش «بیگانه» که برای سومین بار تمدید شده است تا 18 تیرماه روی صحنه خواهد بود.

«بیگانه» اثری از آلبر کامو است که با دراماتورژی و کارگردانی مسعود دلخواه مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

در این نمایش که روزانه در دو نوبت اجرا می‌شود، رحیم نوروزی، حسین سحرخیز، سیاوش چراغی پور، علی زرینی، حمیدرضا هدایتی، ناصر عاشوری، محمد رضا ترابی، هومن رستگار، افسون دلخواه، سارا نجفی، صادق حیدری، محمد مهدی شاهی، آریا توسلی، حمیدرضا نقره دوست، شفق خانی، علی دولت یاری و شیوا بیرانوند بازی می‌کنند.

ایرانشهر

در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر در حال حاضر نمایش‌های «بیرون پشت در» به کارگردانی ایمان اسکندری و «صور اسرافیل» اجرا می‌شود که فقط تا 16 تیرماه روی صحنه می‌مانند و پس از آن «آدامس‌خوانی» به کارگردانی محمد رحمانیان از 26 تیر ماه اجرا می‌شود.

در «آدامس خوانی» مهتاب نصیرپور، اشکان خطیبی، هومن برق نورد، سینا رازانی و بهنوش طباطبایی بازی می‌کنند و در  «صور اسرافیل» به کارگردانی عامر مسافر آستانه هم فاطمه نقوی، کاظم سیاحی، بهارکاتوزی، مهدی حسینی نیا و ایلیا نصرالهی حضور دارند.

در «بیرون پشت در» هم حمید رحیمی، هادی قضات، پوریا سلطان زاده، رزگار خاطری، حمید حبیبی فر، مهتاب جورابچی، نعیمه دوستی، علی رضا قنبری، فرامرز رمضانیان، مهناز افتاده نیا بازی می‌کنند.

در دیگر سالن این تماشاخانه یعنی استاد ناظرزاده کرمانی هم چند روزی است نمایش «یادم تو را فراموش» به کارگردانی ژاله صامتی روی صحنه رفته و اجرای آن تا 9 مردادماه ادامه دارد.

در این نمایش پژمان جمشیدی، فاطمه گودرزی، ژاله صامتی و ایرج سنجری بازی می‌کنند.

دیگر نمایش ان سالن «پرتقال‌های کال» به کارگردان صابر ابر است که در آن مرضیه بدرقه، پانته‌آ پناهی‌ها، ستاره پسیانی، سعید چنگیزیان، لیلی رشیدی، الهام کردا، مهدی کوشکی و بهاره مصدقیان به عنوان بازیگر حضور دارند.

«پرتقال‌های کال» تا 15 مرداد روی صحنه خواهد بود.

تالار محراب

در سالن اصلی تالار محراب هم این روزها نمایش «ترنا» به کارگردانی پژمان کاشفی اجرا می‌شود که تا 24 تیرماه هم روی صحنه خواهد بود. در این نمایش حامد آقایی، مسعود پورجمشید، سیاوش جامع، مراد جهانی، امیرحسین جعفر پور، الهام حمامیان، شیوا دیناروند، مهدی سلطانی، سحر زنجانی، رضافرحی، فرج الله گل سفیدی، محمدرضا لوانی، علی لوانی، داوود معینی کیا، کیوان هاشمی وعلی یعقوب زاده بازی می‌کنند.

تالار حافظ

در تالار حافظ نمایش «هیپولیت» آخرین روزهای اجرای خود را پشت سر می‌گذارد و علاقه‌مندان می‌توانند تا 18 تیرماه این اثر اورپید را که فرزاد امینی کارگردانی کرده است را تماشا کنند.

در این تالار قرار است از 21 تیرماه نمایش «مستاجر» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی ستاره امینیان روی صحنه رود.

در این نمایش مرتضی اسماعیل کاشی، افشین غفاریان، سارا علیا، منا شریفی، سمیرا طلوعی، برنا اعتمادی، سعید اویسی و رحیم نوروزی بازی می‌کنند.

تالار وحدت

با شروع هفته جدید تالار وحدت هم میزبان یک نمایش جدید است که «راپورت‌های شبانه دکتر مصدق» نام دارد.

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی اصغر خلیلی از 20 تیر تا 20 مردادماه با بازی بازیگرانی همچون فرهاد آئیش (دکتر مصدق)، رویا میرعلمی (خدیجه دختر مصدق)، ایرج راد (روزولت)، علیرضا زمانی نسب (رشیدیان)، علیرضا آرا (سرلشگر زاهدی)، علی نیکزاد (رییس مجلس)، رضا بهبودی (نماینده موافق)، خسرو امیری (نماینده فدوی)، امین زارع (نماینده مجلس ممتنه)، علی‌محمد رادمنش (نماینده مخالف)، نرگس محمدی (خانم رییس) و ... اجرا می‌شود.

تالار مولوی

در تالار مولوی هم دو نمایش روزهای آخر اجرای خود را می‌گذرانند که یکی از آن‌ها «مایبر» به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل کاهانی است و نمایش دیگر هم «پچپچه‌های پشت خط نبرد» به نویسندگی علیرضا نادری و کارگردانی محمدرضا ستاری است.

این دو نمایش تا 18 تیرماه روی صحنه هستند و البته از 16 تا 31 تیرماه هم نمایش «ساخته‌گی» از 16 تا 31 تیر به کارگردانی امیر اخوین اجرا می‌شود.

این نمایش تنها دو بازیگر دارد که امیر اخوین و اسما رمضانی هستند.

تماشاخانه باران

در تماشاخانه باران هم سه نمایش در حال اجرا هستند که اجرای آن‌ها نیز تا هفته آینده به پایان می‌رسد.

«تریو بدون هارمونی» به نویسندگی و کارگردانی سیاوش پاکراه تا 25 تیرماه با بازی ایوب آقاخانی، نگار عابدی و حمیدرضا نعیمی روی صحنه است.

همچنین نمایش «کسوف» که روز شنبه هفته‌ آینده بار دیگر یک اجرای فوق‌العاده خواهد داشت،‌ تا 20 تیرماه به اجرای خود ادامه می‌دهد.

در این نمایش که هنرمندانی همچون مسعود کیمیایی و لوریس چکناواریان درباره‌ی آن به اظهار نظر پرداخته‌اند، نسیم ادبی و حمیدرضا آذرنگ بازی می‌کنند و ایوب آقاخانی که نویسنده و کارگردان این نمایش است هم با بازی صوتی حضور دارد.

دیگر نمایش این تماشاخانه «کمدی افسانه ببر»  است که با طراحی و کارگردانی هادی عامل تا 25 تیر روی صحنه می‌ماند.

در این نمایش که نوشته‌ای از داریو فو است هدایت هاشمی تنها بازیگر آن است.

تئاتر مستقل تهران

دو نمایش «خدای کشتار» و «دکلره» هم که در تماشاخانه تئاتر مستقل تهران روزهای آخر اجرای خود را پشت سر می‌گذارند تا 22 تیرماه میزبان علاقه‌مندان خود خواهند بود.

«خدای کشتار» به کارگردانی علی سرابی و «دکلره» هم به کارگردانی مهدی کوشکی روی صحنه هستند.

در «خدای کشتار» نوید محمدزاده، علی سرابی، مارال بنی‌آدم و ستاره پسیانی بازی می‌کنند و لیلی رشیدی، صحرا فتحی، نوید محمدزاده و ستاره پسیانی هم بازیگران «دکلره» هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: