انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۶ تير ۱۳۹۵
سیدعباس سجادی، كارشناس موسیقی و مجری برنامه «شب آواز ایرانی»، گفت: داوری آثار در دوره جدید برگزاری این برنامه، انگیزه مهمی به شركت‌كنندگان بخشیده است.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی به نقل از حوزه هنری؛ یكی از برنامه‌های پرطرفداری كه یك سال از اجرای آن در حوزه هنری می گذرد، برنامه «شب آواز ایرانی» است كه فرصتی برای هنرنمایی و كشف استعدادهای جوان عرصه موسیقی است. اجرای این برنامه با سیدعباس سجادی، شاعر و كارشناس موسیقی است.
 
سجادی درباره نقش این برنامه در كشف و پرورش استعدادهای جوان در عرصه موسیقی اصیل كشورمان بیان كرد: شب آواز ایرانی از برنامه‌های خوبی است كه در حوزه هنری اجرا می شود و ما در كشورمان به چنین عرصه‌هایی برای رشد جوان های علاقه‌مند به موسیقی سنتی نیاز داریم و باید گفت حمایت حوزه هنری از استعدادهای موسیقی، قابل ستایش است.
 
وی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در روند این برنامه و اینكه در دوره جدید، اجراها مورد داوری قرار می‌گیرند، افزود: دوره جدید شب آواز ایرانی تفاوت مهمی با دوره قبل دارد و آن اینكه آثار داوری می شود كه اتفاق بسیار مهمی در انگیزه بخشی به گروه‌های شركت كننده است.
 
سجادی ادامه داد: یك سال این برنامه برگزار شد ولی نتیجه ای حاصل نشد جز اینكه گروه ها آثارشان را به اجرا درمی‌آوردند. اما حالا با توجه به اینكه داوران صاحب‌نام از چهره های درخشان و مطرح حوزه موسیقی هستند احساس رقابت موثری را در بین گروه های موسیقی شاهدیم.
 
این كارشناس موسیقی تاكید كرد: این داوری باعث میشود ضمن اینكه فرصتی برای آموزش فراهم می‌شود، در طول سال نفرات برگزیده انتخاب شوند و حوزه هنری قرار است برای تولید آلبوم از گروه برگزیده حمایت كند كه اتفاق بسیار مبارك و خوبی است.
 
گفتنی است برنامه «شب آواز ایرانی» شنبه آخر هر ماه ساعت 18 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود و ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است. این برنامه با ورود به سال دوم برگزاری، با تغییراتی در اجرا همراه شده است. یكی از این تغییرات، داوری اجراها برای انتخاب اجرای برگزیده هر ماه و در نهایت رقابت بین گروه های منتخب موسیقی در پایان سال است. اعضای داوری «شب آواز ایرانی» را آهنگ‌سازان و موسیقی‌دان های پیش‌كسوت كشورمان تشكیل می دهند كه عبارت اند از فریدون شهبازیان، علی‌اصغر شاه‌زیدی و مظفر شفیعی.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: