انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۵
26 تیرماه در سیزدهمین برنامه «شب آواز ایرانی»، شهیر و سروش صدر، خواننده و نوازنده افغانستانی، به اجرای ساز و آواز می پردازند.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی به نقل از روابط عمومی مرکز موسیقی حوزه هنری، در دور تازه برنامه «شب آواز ایرانی» در هر برنامه، همانند گذشته 6 گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت که همچون گذشته یک گروه نیز از میان چهره‌های شناخته شده آواز و موسیقی اجرا خواهند داشت.
پنج گروه جوان منتخب دیگر به شکل رقابتی به صحنه می‌روند و اجرای این گروه‌ها را هیئت داوران، که از استادان صاحب ‌نام عرصه موسیقی و آواز ایرانی‌اند، ارزیابی می‌کنند. در پایان هر برنامه نیز گروه برتر معرفی خواهد ‌شد .
در سیزدهمین شب‌آواز ایرانی شهیر صدر، از خوانندگان افغانستان، به همراه سروش صدر (نوازنده ی سنتور) به اجرای آوازی در مایه همایون (با استفاده از شعرهای بیدل دهلوی) می پردازد.
شهیر صدر متولد 1355 است. او دوره های ردیف آوازی را نزد مرحوم ابراهیم جهانبخش، رضا شاکری و علی جهاندار فراگرفته و تا به امروز اجراهای متعددی را در دانشگاه‌های کشور داشته است.
سروش صدر (نوازنده سنتور) نیز مبانی موسیقی را نزد مرحوم ابراهیم جهانبخش و دوره مقدماتی سنتور را نزد علی سعادتی فر آموخته و زیر نظر علی بهرامی‌فر دوره های ردیف نوازی را فراگرفته است و در شماری از گروه‌‌های موسیقی نوازندگی کرده است.
از دیگر بخش‌های این برنامه می توان به اجرای فرامرز نصیری به همراه سپهر لاجوردی (نوازنده ی سه تار) و امیر یوسفی (نوازنده ی تنبک) اشاره کرد.
فرامرز نصیری فراگیری موسیقی را نزد اسماعیل نصیری آغاز کرد و برای فراگیری آواز ایرانی از محضر رضا رضایی پایور و علی جهاندار بهره مند شده است. وی سلفژ را هم نزد شهرام مظلومی و محمدرضا چراغعلی آموخته است.
سپهر لاجوردی (نوازنده سه تار) نیز از محضر استادنی همچون درویش روح افزا، حسین علیزاده، مصطفی کمال پورتراب و وارطان ساهاکیان بهره مند شده و تاکنون اجراهایی در هند و اسپانیا داشته است. امیر یوسفی (نوازنده ی تنبک) نیز تنبک را نزد کامران یعقوبی آموخته است.
در این نشست ماهانه که با هدف تجلیل از پیشکسوتان آواز ایرانی، کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته، هنرمندان دیگری نیز اجرا خواهند داشت.
سیزدهمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه ی هنری، شنبه 26 تیر‌ماه، ساعت 18 در تالار اندیشه ی حوزه ی هنری، واقع در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: