انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۵
سهراب پورناظری در جشنواره فورده نروژ دومین پروژه‌ی «نیشتمان» را به روی صحنه می‌برد.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی ؛ سهراب پورناظری، آهنگساز و نوازنده تنبور و کمانچه، در جشنواره فورده نروژ (forde festival) دومین پروژه «نیشتمان» را در تاریخِ هفتم و هشتم جولای – 17 و 18 تیرماه- به روی صحنه می‌برد.

این جشنواره یکی ازمهم‌ترین جشنواره‌های موسیقی در منطقهٔ اسکاندیناوی است که از سال 1990 در چند رشته برگزار می‌شود و یکی از بخش‌هایش، world music است که گروه‌های مختلفی از سراسر جهان در آن به اجرای موسیقی سرزمین خود می‌پردازند و در سال جاری قرار است سهراب پورناظری نغمات کردی ایران را در آن اجرا کند.

پیش از این، این پروژه در چند شهر اروپایی از جمله در تئا‌تر شهر «سنت مالو» و فستیوال موزیک اگونای شهر «پو»ی کشور فرانسه اجرا شده بود.

«نیشتمان 2» مجموعه‌ای از نغمات مناطق کردنشین است که سهراب پورناظری بخشی از آن‌ها را گردآوری و تنظیم و بخشی دیگر را آهنگسازی کرده است. این اثر سالِ گذشته در ایران و اروپا ضبط شد.

در این کنسرت‌ها سهراب پورناظری خود نوازندگی تنبور و کمانچه را برعهده دارد و علاوه بر او مهیار طریحی (سنتور و سنتورباس)، آیین مشکاتیان (سازهای کوبه‌ای) و حسین ذهاوی (پرکاشن) می‌نوازند. این پروژه به تهیه‌کنندگی کمپانی فرانسوی «آکورد کرایسز» پیش از این نیز در سراسر اروپا منتشر و با واکنش‌های مثبتی همراه شده بود.

این آهنگساز و نوازنده جوان، همچنین سی‌ام و سی‌و یکم تیرماه به همراه کیخسرو پورناظری در تالار وحدت تهران به اجرای برنامه خواهد پرداخت و در بخش دوم این اجرا، همراه با پدر و برادرش «تهمورس پورناظری» سه‌نوازی خواهد کرد و در بخش آخر همراه با گروه‌نوازان تنبور، ‌ این استاد موسیقی را همراهی می‌کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: