انتشار: ۱۷:۵۸ - ۱۲ تير ۱۳۹۵
هشتاد و دو سال از اولین دوره جشنواره فیلم مسکو می گذرد. این جشنواره امسال با معرفی فیلم «دختر» به کارگردانی رضا میرکریمی به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد.
به گزارش تابناک فرهنگی ؛ جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو یک جشنوارهٔ بین‌المللی است که نخستین دوره آن در سال ۱۹۳۵ به دستور استالین رهبر شوروی و به عنوان رقیبی برای جشنواره فیلم ونیز برگزار شد. این جشنواره از سال ۱۹۵۹ هر ساله به صورت منظم در شهر مسکو در پایان ماه ژوئیه برگزار می شود.

جوایزی که در جشنواره فیلم مسکو اهدا می شوند عبارتند از: جایزه بهترین فیلم، جایزه ویژه هیات داوران، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر مرد
بهترین بازیگر زن
هیات داوران بخش رقابتی چشم انداز جایزه بهترین فیلم را به کارگردان برگزیده اهدا می کنند. کمیته برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو نیز جایزه ویژه یک عمر فعالیت سینمایی را اهدا می کنند. این کمیته همچنین جایزه ویژه استانیسلاوسکی را به پاس وفاداری به متد مدرسه بازیگری استانیسلاوسکی تقدیم می کند.

در این جشنواره جوایز دیگری نیز به برگزیدگان اهدا می شود؛ جایزه فیپرشی (انجمن جهانی منتقدین) به بهترین فیلم بخش مسابقه، جایزه منتقدان سینمای روسیه به بهترین فیلم بخش مسابقه و بهترین فیلم بخش چشم انداز، جایزه ویژه تماشاگران به بهترین فیلم و جایزه فدراسیون باشگاه های فیلم روسیه به بهترین فیلم بخش مسابقه.

جشنواره بین المللی فیلم مسکو یکی از معتبرترین رویدادهای فرهنگی هنری در جهان است که امسال سی و هشتمین دوره آن از تاریخ سوم تا ۱۰ تیر ماه برگزار شد. در این دوره از جشنواره فیلم سینمایی «دختر» نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه این رویداد بود که تندیس اصلی جشنواره برای بهترین فیلم به فیلم «دختر» رضا میرکریمی اهدا شد و جایزه بهترین بازیگر مرد نیز به فرهاد اصلانی برای بازی در این فیلم تعلق گرفت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: