انتشار: ۱۷:۴۶ - ۱۲ تير ۱۳۹۵
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، در پی موفقیت فیلم «دختر» در جشنواره بین المللی فیلم مسکو، پیام تبریکی منتشر کرد.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد سینمایی فارابی، در متن این پیام آمده است: در روزگاری که دیگر بار، سینمای نجیب ایران در عرصه‌ های بین‌المللی، حضور پرافتخاری را تجربه می‌کند، فیلم «دختر» با تکیه بر توانایی کارگردان و عوامل حرفه‌ای این پروژه، برگ افتخارآمیز دیگری را در کارنامه سینمای این مرز و بوم رقم زده است.
فیلم «دختر» که از جمله فیلم‌های مورد حمایت این بنیاد در سال گذشته است، به شایستگی می‌کوشد مبانی سبک زندگی ایرانی – اسلامی، از جمله: تحکیم خانواده، تفاهم بین نسل‌ها، ایجاد دیالوگ مبتنی بر تعقل و استدلال، واقع نمایی مسایل روز اجتماعی، طرح دغدغه‌های جوانان با پرهیز از سیاه نمایی را مورد توجه قرار دهد.
یقین که این توفیق برای سینمای ایران مبارک است و از همین رو است که بنیاد سینمایی فارابی این موفقیت را صمیمانه به سیدرضا میرکریمی تهیه کننده و کارگردان، فرهاد اصلانی بازیگر توانای سینمای ایران و عوامل تولید فیلم «دختر» تبریک گفته و برایشان از درگاه یزدان بخشاینده طلب بهترین‌ها را دارد.
فیلم سینمایی «دختر» هشتمین ساخته رضا میرکریمی با بازی فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، ماهور الوند، شاهرخ فروتنیان، هدایت هاشمی، قربان نجفی، یاسمن معاوی در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.
این فیلم داستان زندگی آقای عزیزی است که سرپرست بخش تعمیرات و نگهداری پالایشگاه آبادان است و برای مراسم خواستگاری دخترش آماده می‌ شود و ستاره دختر دیگرش درهمان روز قصد سفر به تهران برای شرکت در جشن خداحافظی یکی از دوستان هم‌ دانشگاهی‌اش را دارد. پدرش به دلایلی به این سفر مشکوک است و این آغاز ماجراست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: