انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۵
نمایشگاه گروهی پوستر «رنگ رهایی» در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری با تأکید هنرمندان حوزه تجسمی بر لزوم دفاع از مردم مظلوم فلسطین افتتاح شد.
به گزارش تابناک فرهنگی، پایگاه خبری حوزه هنری اعلام کرد: به‌مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس، نمایشگاهی از آثار گرافیک جمعی از هنرمندان مرکز تجسمی حوزه هنری با موضوع فلسطین و روز قدس در گالری زنده‌یاد ابوالفضل عالی افتتاح شد.

در آیین افتتاح این نمایشگاه، هنرمندان گرافیست و مجسمه‌ساز حضور یافتند و بر لزوم حمایت همه‌جانبه از مردم مظلوم فلسطین تأکید کردند. حسین یوزباشی، سیدحمید شریفی، ابوالفضل خسروی، سعید منزه و امیرحسین آقامیری از جمله هنرمندانی بودند که در گشایش این نمایشگاه حضور داشتند.

در آثار نمایشگاه «رنگ رهایی» تکنیک‌های مختلفی به کار گرفته شده و فعالیت‌های گرافیکی چند نسل از هنرمندان را درباره فلسطین در آنجا می‌توان دید. موضوعی که با چنین جمله‌هایی در بعضی از پوسترها بر آن تأکید شده است: مقاومت زنده است، به یاد شهدای غزه، مرگ میان دندان‌ها شعله می‌کشد، کجاست موسی که بشکافد این نیل سیاه را؟ مگر مسلمانان نمی‌بینند که امروز مرکز وهابیت در جهان به کانون‌های فتنه و جاسوسی مبدل شده‌اند؟

این نمایشگاه شامل آثاری از احمد آقا قلی‌زاده، مرتضی اسدی، سید عبدالله حاجی سیدحسن، محمد خزائی، ابوالفضل خسروی، محمدرضا دوست‌محمدی، یونس رجبی، سید حمید شریفی، صابر شیخ رضایی، قباد شیوا، ابوالفضل عالی، امیر عبدالحسینی،  سعید عجمی، حمید عجمی، مصطفی گودرزی، سیدحسن موسی‌زاده، مصطفی ندرلو، علی وزیریان و حسین یوزباشی است.

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۰ تیرماه از ساعت ۹ تا ۱۸ هر روز (به‌جز ایام تعطیل) از این نمایشگاه دیدن کنند و استثنائا روزهای پنج‌شنبه و جمعه (۱۰ و ۱۱ تیرماه) نمایشگاه برای بازدید عموم باز است.

~.~.~.~.~.~.~.~

نخستین نمایشگاه «هنر برای اوتیسم» ۱۰ تیرماه با حضور هنرمندان افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی این نمایشگاه اعلام کرد که نمایشگاه خیریه‌ی یادشده، نخستین گردهم‌آیی هنرمندان نقاش برای حمایت از بیماران مبتلا به اوتیسم در ایران است و قصد دارد، نقش خود در بالا بردن سطح آگاهی اجتماعی نسبت به این اختلال و همچنین اطلاع‌رسانی درباره‌ی این بیماری ایفا کند.

نخستین دوره‌ی نمایشگاه «هنر برای اوتیسم» با نمایش ۵۸ اثر از ۵۲ هنرمند آغاز شد. این نمایشگاه پذیرای نام‌هایی در عرصه‌ی هنرهای تجسمی بود مانند: ثمیلا امیرابراهیمی، شیرین اتحادیه، کامبیز درم‌بخش، بهرام دبیری، مصطفی دشتی، فرید جهانگیر، مریم سالور، شیده تامی، حسین ماهر، منوچهر معتبر، شهره مهران، محمد حمزه، آیدین خانکشی‌پور، افشین چیذری، علی‌رضا جدی، علی‌رضا آدم‌بکان، افشین چیذری و پیام مفیدی.

عواید حاصل از فروش آثار این نمایشگاه صرف تجهیز مدارس مخصوص کودکان مبتلا به این اختلال رفتاری (اوتیسم) می‌شود تا نخستین گردهم‌آیی هنرمندان تجسمی برای حمایت از بیماران اوتیسم در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان سبب یک حرکت خیر شود.

نمایشگاه «هنر برای اوتیسم» تا ۱۵ تیر ماه در نگارخانه‌ی شماره‌ی ۱ فرهنگسرای نیاوران پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود./ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: