انتشار: ۱۶:۳۳ - ۱۲ تير ۱۳۹۵
آلبوم تصویری «نهفت 1» و دو دهه فعالیت گروه موسیقی «نهفت» به سرپرستی جهانشاه صارمی نوازنده تار و سه تار، با حضور حسین علیزاده و حمیدرضا اردلان در فرهنگسرای ارسباران نقد و بررسی می شود.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی به نقل از فرهنگسرای ارسباران، نشست نقد و بررسی آلبوم تصویری «نهفت 1»، 14 تیر ماه ساعت 21 در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.
مجموعه ی «نهفت 1» با هدف به تصویر کشیدن دو دهه فعالیت گروه موسیقی «نهفت» با رویکرد آموزش موسیقی نوجوانان در گروه نوازی و تکنوازی پدید آمده که به سرپرستی جهانشاه صارمی در قالب سه «دی وی دی» تصویری با عنوان های «طلوع»، «بزرگداشت غلامحسین درویش» و «تولدی دوباره» تولید شده است.
جهانشاه صارمی، نوازنده تار و سه تار، آهنگساز و مؤلف کتاب های موسیقایی است، که افزون بر دو دهه سرپرستی گروه «نهفت»، همکاری در تدوین چند کتاب معتبر موسیقی، تألیف کتاب های آموزش تار و سه تار، انتشار چند آلبوم موسیقی و تجربه ی سی ساله ی آموزش موسیقی گروه سنّی کودک و نوجوان را نیز در کارنامه ی هنری خود دارد.
این موسیقی دان معتقد است که موسیقی نه وسیله ای برای تفنن، که ابزاری برای بیان ارزشمندترین تفکرات و عواطف انسانی است و با این نگاه موسیقی را سرلوحه آموزش های هنرجویان نوجوان گروه «نهفت» قرار داده است.
از این رو، حیات و تداوم فعالیت جریان فرهنگی گروه «نهفت» را علاوه بر آموزش های اصولی و آکادمیک موسیقی، باید در تفکر هنری و اعتقاد حاکم بر فضای جستجو کرد.
امیرعباس ستایشگر، مدیر مؤسسه ی فرهنگی - هنری «هنر موسیقی» و ناشر مجموعه نهفت 1» نیز درباره این مجموعه گفت: نگاهی گذرا بر اسامی نوجوانانی که در طول این سال ها در این مرکز آموزش دیده اند، نشانگر ظرفیت، توانایی و پشتکار «نهفت» است زیرا همان هنرجویان، امروز از هنرمندان موفق موسیقی هستند.
وی افزود:‌ نباید فراموش کرد مسئولیت این نوع حرکت های فرهنگی بر عهده دولت و نهادهایی است که ضمن برخورداری از بودجه و امکانات مختلف، وظیفه رشد فرهنگ و هنر را بر دوش دارند و در این میان، «نهفت» توانسته با امکانات اندک، نقش یک نهاد فرهنگی و معتقد را ایفا کند.
ستایشگر ادامه داد: از آنجا که نسل نوجوان امروزی امکان ارتباط تصویری با همسالان خود در زمینه موسیقی دستگاهی ایران و فعالیت جدی و هنری را ندارد، این مجموعه ی بی نظیر می تواند تأثیر مثبتی در ایجاد علاقه مندی نوجوانان به موسیقی هنری داشته باشد.
از گروه «نهفت» تاکنون چهار آلبوم صوتی با نام های «ایران هنگام کار است»، «شب جوانی»، «دستور مقدماتی تار و سه تار» و «تولدی دوباره» منتشر شده است.
علاقه مندان برای شرکت در نشست بررسی مجموعه «نهفت 1» می توانند به فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: