انتشار: ۱۷:۱۵ - ۱۰ تير ۱۳۹۵
تماشاگران آثار ارائه شده در بخش اصلی رقابتی جشنواره بین المللی سینمایی مسکو، فیلم دختر ساخته سیدرضا میر کریمی را به عنوان برترین اثر از نگاه بینندگان برگزیدند.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ؛ در مراسم اعلام نتیجه آرای تماشاگران که امروز (پنجشنبه) در خانه هنرپیشگان سینما، مسئولان بخش داوری مردمی جشنواره سینمایی مسکو، شرکت دختر در جمع فیلم های این جشنواره را ارزشمند و پیام آن را سازنده، انسانی و بسیار پراحساس خواندند.
در چارچوب این جشنواره، نمایش فیلم دختر با حضور سیدرضا میرکریمی در سینما اکتیابر با استقبال مواجه شد و بینندگان توانستند از دیدگاه های کارگردان آگاه شوند.
لوح تقدیر و یادبود بخش قضاوت مردمی این جشنواره به مهدی سعادت نژاد معاون رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو به نمایندگی از طرف کارگردان فیلم اهدا شد.
در فیلم دختر فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، ماهور الوند، شاهرخ فروتنیان، مسعود سخایی، نیوشا مدبر و... بازی می کنند که
موضوع آن تلاش یک دختر برای اثبات توانایی استقلال خود در برابر مخالفت پدر با یک خواسته مسافرت مستقل وی است.
خبرگزاری اسپوتنیک نیز با این توصیف که سینمای ایران دربرگیرنده «انگیزش احساسات عمیق» در بیننده است به نقل از یکی از بینندگان روسی نوشت: فیلم دختر هیجان آور است و احساس کردن بسیاری چیزها را می آموزد. همیشه از ایرانیان منتظر سینمایی هستیم که دارای درک بسیار عمیق از زندگی و روابط انسانی باشد. چنین رابطه نازک بین نسل ها، بین زن و مرد که بویژه در شرق مهم است از صفات شگفت انگیز سینمای ایران به شمار می رود.
اسپوتنیک همچنین افزوده است: منتقدان سختگیر حرفه ای سینمای روسیه نیز از ساخته میر کریمی قدردانی کردند و آن را به عنوان یک داستان انسانی ارزشمند خواندند.
خانه سینمایی اتحاد سینماگران روسیه در باره این فیلم معتقد است: سینمای ایرانی با چنین داستان هایی بر مبنای روابط اعضای خانواده مشهور است که مورد توجه بینندگان قرار می گیرد.
همچنین فیلم محمد رسول الله (ص) حاضر در بخش جنبی جشنواره مسکو در سینما اکتیابر در چند نوبت به نمایش در آمد که مورد استقبال قرار گرفت و مجید مجیدی کارگردان فیلم نیز در پایان به پرسش های تماشاگران پاسخ گفت.
این فیلم با بازی علیرضا شجاع‌نوری، مهدی پاکدل، پانته‌آ مهدی‌نیا، مینا ساداتی، ساره بیات، محسن تنابنده و داریوش فرهنگ در برگیرنده وقایع از زمان اقدام ابرهه برای لشکرکشی با هدف از بین خانه خدا، دوران جاهلیت و سپس تولد تا 13 سالگی حضرت محمد (ص) پیامبر گرامی اسلام است.
این دو فیلم که با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو به این جشنواره رسیده است، از شانس های برگزیده شدن در دو بخش اصلی و جنبی برخوردارند.
در سی و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو حدود 200 فیلم در 20 بخش که مهم ترین آنها اصلی، جنبی، مستند و پرسپکتیو است از سینمای کشورهای مختلف از جمله ایتالیا، چین، هند، ژاپن، فیلیپین، یمن و فرانسه شرکت دارند.
جایزه اصلی جشنواره فیلم مسکو که امروز (پنجشنبه) پایان می یابد، تندیس طلایی گئورگی مقدس است که به بهترین فیلم بخش های رقابتی داده می شود.
افزون بر جوایز بهترین کارگردان، بهترین بازیگران مرد و زن، جایزه ویژه هیات داوران هم برای اثر انتخاب شده اعطا می شود.
جشنواره بین المللی فیلم مسکو بنیاد گذاشته شده از سوی ژوزف استالین رهبر وقت شوروی همتراز جشنواره های سینمایی کن و برلین معرفی می شود.
این جشنواره که برای نخستین بار سال 1935 برگزار و پس از یک دوره طولانی وقفه سال 1959 از سرگرفته شد، سالانه است.
ریاست این جشنواره را نیکیتا میخالکف کارگردان و هنرپیشه معروف روسی که به اسپیلبرگ روسیه شهرت یافته، بر عهده دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: