انتشار: ۱۶:۲۲ - ۰۸ تير ۱۳۹۵
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی گفت: کمیته امنیت اطلاعات به دنبال اجرایی شدن مصوبه هیات وزیران در سال ۸۸ با انتصاب اعضای جدید در سازمان میراث فرهنگی تشکیل شد.

به گزارش تابناک فرهنگی ؛سمیع الله حسینی مکارم معاون توسعه مدیریت در سازمان میراث فرهنگی گفت: مصوبه هیات وزیران به تاریخ ۲۴ اسفند ماه سال ۸۸ به همه دستگاههای اجرایی که مشمول  ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری هستند تکلیف شده که کمیته امنیت و اطلاعات را داشته باشند و در هر دستگاه و نهادی یک سامانه امنیت و  اطلاعات استقرار یابد.

وی ادامه داد: این سامانه استقرار می یابد تا اطلاعات درست توزیع و از سو استفاده ها جلوگیری شود. در این دستور العمل آمده که اطلاعات حیاتی، معمولی و یا حساس هستند. اطلاعات ملی حیاتی هستند که باید از آنها محافظت شود. همچنین امنیت تولید و نگهداری از آنها هم باید رعایت شود. قبلا هم این کمیته تشکیل شده بوداما چون اعضا تغییر کرده بودند، می بایست دوباره اعضای کمیته منصوب می شدند.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل این کمیته هم نظارت بر تولید و گردش اطلاعات است و هم پیشگیری از ایجاد شکاف امنیتی و جلوگیری از راههای نفوذ در شبکه های درون سازمانی. رئیس کمیته نیز باید بالاترین مقام آن سازمان باشد که در سازمان میراث فرهنگی، آقای سلطانی فر این مسئولیت را بر عهده دارد.

بر این اساس در احکامی جداگانه از سوی مسعود سلطانی فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به محمدجواد عباباف مدیرکل حراست، سمیع الله حسینی مکارم معاون توسعه مدیریت، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی، مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری، حمید ضیایی پرور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، آناهیتا خلج امیرحسینی مدیرکل توسعه منابع انسانی و رفاه، علی کریمی ذیحساب و مدیرکل امور مالی و سیدامیرحسین مطلبی رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری به عنوان اعضای کمیته امنیت اطلاعات این سازمان آمده است:

«با عنایت به مصوبه هیات محترم وزیران و دستورالعمل اجرایی تدوین نظام و اجرای سامانه مدیریت امنیت اطلاعات به شماره۳۵۴۱ /۱۱/م و نظر به تعهد، تخصص و شایستگی جنابعالی به موجب این ابلاغ به عنوان "عضو کمیته امنیت اطلاعات" سازمان منصوب می شوید. امید است با اتکال به خداوند منان در انجام امور محوله موفق و موید باشید.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: