انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۵
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از اجرای طرح جامع فرهنگی، ورزشی و گردشگری این جزیره با اعتباری افزون بر 26 هزار میلیارد ریال در مدت چهار سال توسط بخش خصوصی خبر داد.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ؛حمیدرضا مومنی روز شنبه گفت: کل زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح 62 هکتار شامل 47 هکتار در مرحله نخست و 15 هکتار طرح توسعه است که به چهار بخش گردشگری، فرهنگی، ورزشی و تجاری - اداری اختصاص می یابد.
وی با بیان اینکه مرحله نخست عملیات اجرایی طرح یاد شده در زمینی به مساحت 350 هزار متر مربع آغاز می شود، بخش گردشگری طرح یاد شده را شامل هتل ها و فضای فرهنگی آن را بخش هایی همچون سالن های سینما و آمفی تئاتر برشمرد.
مومنی ادامه داد: شرکت سرمایه گذار طرح جامع فرهنگی، ورزشی و گردشگری قشم براساس قرارداد منعی برای مشارکت با خارجیان ندارد و با توجه به طرح توسعه ای این طرح امکان افزایش اعتبار آن به بیش از 30 هزار میلیارد ریال وجود دارد که طرف قرارداد تمام اعتبار مورد نیاز را بدون نیاز به دریافت وام دراختیار دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نقش این سازمان در اجرای طرح یاد شده را نظارتی و حاکمیتی اعلام و اضافه کرد: این رویکرد در جذب سرمایه گذاران و اجرای تمام طرح های منطقه آزاد قشم به صورت جدی دنبال می شود.
وی تاکید کرد: تمام مراحل عملیاتی طرح جامع فرهنگی، ورزشی و گردشگری قشم در چارچوب استانداردهای بین المللی و سازگار با طبیعت و شرایط منطقه اجرا می شود.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: به همین منظور در اجرای این طرح از سازه های طبیعی که در ژئوسایت هایی همچون تنگاه چاهکوه، دره تندیس ها و دره ستاره ها وجود دارد، بهره می گیریم.
مومنی با بیان اینکه رویکرد سازمان منطقه آزاد قشم توسعه فراگیر، متوازن و همه جانبه بزرگترین جزیره خلیج فارس است، گفت: در همین چارچوب طرح توسعه قشم بر مبنای بهره گیری از تمام ظرفیت هایی گردشگری، صنعتی، فرهنگی و اقتصادی جزیره استوار شده است.
جزیره قشم با حدود یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به دلیل داشتن طولانی ترین غار نمکی جهان، جنگل دریایی حرا، خلیج دلفین ها، تنگه چاهکوه، دره ستاره ها، جزایر ناز، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، قلعه پرتغالی ها، ماسه های نقره ای و طلایی، فضای مناسب مسابقات شتر سواری و اسب دوانی، محل برگزاری مسابقات اتومبیل رانی آفرود و موتور کراس، سواحل مناسب برای ورزش های آبی، وجود آهوی جبیر و شتر در نقاط مختلف جزیره، موزه منحصر بفرد ژئوپارک با بیش از سه هزار گونه از جانوران تاکسیدرمی شده، بادگیرهای زیبا و چاه های تلا در بندر تاریخی لافت و مهمتر از همه جامعه محلی شاخص و پیشرو، یکی از ظرفیت های عظیم گردشگری جنوب ایران به شمار می رود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: