انتشار: ۱۹:۱۵ - ۰۵ تير ۱۳۹۵
خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با رای مثبت مردم این کشور در همه پرسی روز گذشته(جمعه)، پیامدهای زیادی برای حوزه های مختلف صنعت و تجارت این کشور از جمله فیلم و سریال دارد.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی «کانسیکوئنس»، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پیامدهای زیادی فراتر از مرزهای این کشور دارد و بر همه بخش های صنعتی و تجاری تاثیر خواهد گذاشت.
صنایع ساخت فیلم و سریال و موسیقی در این کشور با تبعات زیادی روبرو خواهند شد که سازندگان و مردم باید با آن کنار بیایند.
در حوزه موسیقی یک موسیقیدان حرفه ای انگلیسی می توانست با یک ویزای کاری به آسانی وارد کشورهای عضو اتحادیه اروپا شود، اما بعد از خروج انگلیس از اتحادیه احتمالا قوانین لندن افراد را وادار به دریافت ویزا برای هر یک از این کشورها بصورت جداگانه می کند.
ضمن اینکه به شکل برعکس موسیقیدانان دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز باید برای ورود به انگلیس هر کدام ویزای جداگانه دریافت کنند که به معنای دردسرهای بیشتر و دشواری در رفت و آمدهاست.
حتی احتمال دارد هزینه پروازها به داخل و خارج انگلیس نیز گران تر شود زیرا محدودیت ها و کنترل های مرزی افزایش خواهد یافت.
از این گذشته به دلیل کاهش ارزش پوند، لندن با کمبود بودجه روبرو خواهد شد و حتی کاهش ارزش پول انگلیس می تواند هزینه تورهای خارجی را نیز افزایش دهد.
هزینه های گمرکی و سیاست های تجاری جدید که احتمالا بزودی وضع می شوند، می تواند هزینه های تولید محصولات موسیقایی را افزایش دهد.
در زمینه تولید فیلم نیز اتحادیه اروپا نهادی به نام برنامه رسانه ای دارد که تولید فیلم های محصول مشترک و محصولات رسانه ای دیجیتال در این نهاد رسیدگی می شود.
احتمال دارد که انگلیس نتواند از حمایت های مالی این نهاد استفاده کند، یعنی همه مراحل از توزیع تا سرمایه گذاری در حوزه فیلم و سریال های انگلیس توسط اتحادیه اروپا متوقف خواهد شد.
ضمن اینکه فیلمبرداری فیلم های انگلیسی در دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دلیل مسائل ویزا با هزینه های بیشتری باید انجام شود.
با آنکه تهیه کننده های خارجی با قیمت ارزان تری می توانند آثار خود را در انگلیس فیلمبرداری کنند، توزیع کننده های انگلیس سخت تر و با هزینه بیشتر آثار خود را در انگلیس باید پخش کنند.
انگلیس دیگر نمی تواند بر روند قوانین حق تکثیر در کل اتحادیه اروپا دخالت کند و این امر بر صنعت تولید رسانه های دیجیتال و قوانین آن تاثیر خواهد گذاشت.
ضمن اینکه روند جدایی کامل انگلیس از اتحادیه اروپا دست کم دو سال به طول می انجامد و تا آن زمان امکان عقد قراردادهای جدید تجاری وجود ندارد و به نوعی سردرگمی در همه صنایع پیش خواهد آمد تا زمانیکه همه قوانین تثبیت شود.
این زمان بی اعتمادی است که بیش از همه بر صنعت فیلم و سریال سازی و تفریح و سرگرمی تاثیر منفی خواهد گذاشت.
مردم انگلیس روز گذشته در همه پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا بعد از 43 سال عضویت در آن رای دادند.
بدنبال انتشار نتایج اولیه همه پرسی، ارزش پوند نسبت به دلار 7.1 درصد و نسبت به یورو 5.1 درصد کاهش یافت و به پایین ترین میزان خود در 31 سال اخیر رسید. انگلیس هرگز کامل عضو اتحادیه اروپا نبوده است و بطور مثال از پول واحد اروپا یورو استفاده نمی کرد اما با انعقاد پیمان ها، یکی از 28 کشور عضو به شمار می آمد.
موافقان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، خواستار استقلال بیشتر کشورشان از اروپا و نیز برخورد با پناهجویان خارجی هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: