انتشار: ۱۶:۱۱ - ۰۵ تير ۱۳۹۵
در بسته «چه خبر از ستاره‌های موسیقی؟» این هفته به سراغ سبک های مختلف موسیقی، رویدادها و اتفاقات تازه مربوط به آنها رفته ایم.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی ؛ در بسته «چه خبر از ستاره‌های موسیقی؟» این هفته به سراغ سبک های مختلف موسیقی، رویدادها و اتفاقات تازه مربوط به آنها رفته ایم:

 
 
گروه وزیری
 
کنسرت گروه «وزیری» ۳۱ خردادماه در تالار وحدت برگزار می‌شود. این اجرا با هدف تکریم دکتر احمد حلت است و وحید تاج نیز خوانندگی آن را برعهده دارد.
 
گروه «وزیری» برای انجام کارهای خیر پیشقدم می‌شود و کنسرت‌هایی را در این راستا و به شکل‌های مختلف برگزار کرده است. کیوان ساکت قرار است بخشی از قطعات سازی و آوازی‌اش را مانند «خاک وطن»، «چارداش»، «مارش ترکی»، «یک خانه پر زمستان» و ... اجرا کند.
 
این کنسرت به دعوت بنیاد خیریه‌ «فیروزنیا»، بنیاد خیریه حامی زنان است و عواید این کنسرت نیز به‌طور کامل به نفع زنان سرپرست خانوار هزینه خواهد شد.
 
سروش عازمی‌خواه (پیانو)، علی‌اکبر خادم (تنبک و سازهای کوبه‌ای) و مهدی غلامی (دف) در این اجرا ساز خواهند نواخت.
 
کیوان ساکت در سال ۱۳۷۵ گروه «وزیری» را تأسیس کرد و از آن زمان تا کنون آثار زیادی را با این گروه اجرا کرده‌ است. او در سال ۱۳۶۹ به دعوت پرویز مشکاتیان به‌عنوان نوازنده و تک‌نواز به گروه «عارف» دعوت شد و حاصل این همکاری آثاری مانند «افشاری مرکب»، «افق مهر»، «وطن من» با صدای ایرج بسطامی و «مقام صبر» است.
 
«بی کاروان کولی»، «جامه‌دران»، «سبکبال» و «ماه‌بانو» از جمله آثار او است.
 

ارکستر زهی آیسو
 
ارکستر زهی «آیسو» ۱۷ و ۱۸ تیرماه در تالار رودکی روی صحنه می‌رود و قطعاتی از استاد حسین علیزاده را برای این اجرا در نظر گرفته‌ است.
 
آنها قصد دارند در این کنسرت، قطعه‌ی «عصیان» را اجرا کنند که توسط استاد علیزاده ساخته و بازنویسی شده، اما تا کنون اجرای ارکستری نداشته است. قطعه‌ «پایکوبی» را نیز از همین هنرمند آماده‌ اجرا کرده‌اند.

همچنین قصد دارند سوییت «چای» از پیمان یزدانیان را نیز اجرا کنند که شش بخش را شامل می‌شود. اجرای موسیقی فیلم «پاداش سکوت» اثر همین آهنگساز نیز بخش دیگری از رپرتوار خواهد بود.
 
همچنین اعضای این گروه،‌ قصد دارند اثری از سیاوش لطفی را با نام «هورام» اجرا کنند. این اثر  یک تم کردی دارد و به خانواده‌ «کامکار» تقدیم شده است.
 
 کریستین شولتز (رهبر ارکستر اتریشی) این‌بار  به‌دلیل تداخل کنسرت‌ها، در ایران حضور ندارد و ساکت ارکستر را به‌تنهایی رهبری خواه کرد؛ اما «بورکارد تولکه» کنسرت‌مایستری این اجرا را برعهده دارد. آنها همیشه بخشی از اجراهای‌ خود را به قطعات آهنگسازان ایرانی اختصاص می‌ دهند، اما این‌بار برنامه به‌طور کامل به آثار هنرمندان ایرانی اختصاص دارد. در واقع، این اتفاقی است که کمتر در این‌گونه اجراها رخ می‌دهد.
 

حسین پرنیا و سروش مظفری
 
کنسرت «اهورایی» به آهنگسازی و نوازندگی حسین پرنیا، خوانندگی سروش مظفری و مدیریت مجید فلاح پور پنجشنبه ۳۱ تیرماه با هدف انتقال انرژی مثبت به مخاطبان در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.

در کنسرت «اهورایی» منوچهر باستان سیر قیچک باس، بهمن فریادرس کمانچه، حسن مکانیکی نی، ساسان بازگیر تار، میلاد مرادی آلتو، امین حیدری عود، حامد ناجی رباب، صالحه زهره وند چنگ، حنانه سعیدی قانون، پژمان پرنیا تنبک، بندیر و دایره و آیدا امیری دف در کنار حسین پرنیا آهنگساز و نوازنده سنتور و سروش مظفری خواننده هنرنمایی خواهند کرد.  این در حالی است که مجید فلاح‌پور مدیریت گروه را بر عهده دارد و بهروز داداشی و امین حدادی تهیه‌کنندگان آن هستند.
 

آنسامبل ذاستا
 
آنها هم اکنون در مرحله میکس و تدوین آلبوم «چهارفصل باغ ایرانی» به آهنگسازی فردین خلعتبری هستند که به زودی بعد از انجام مراحل فنی و طی پروسه صدور مجوز در بازار موسیقی منتشر خواهد شد. این پروژه از جمله کارهای فردین خلعتبری است که در آن تصویری از یک موزیسین ایرانی با توجه به فضای موجود موسیقی غربی با تکیه بر تفکر ایرانی با محوریت چهار فصل خلق شده و با توجه به حساسیت هایی که فردین خلعتبری در نوشتن این پروژه داشته اثر قابل قبولی به مخاطبان ارائه خواهد شد.
 
پدرام فریوسفی ویولن اول، پانیذ فریوسفی ویولن دوم، پریسا پیرزاده آلتو، آتنا اشتیاقی ویولن سل، مهیار طریحی سنتور، کاوه صالحی ساز جدید «لوتار»، آیین مشکاتیان پرکاشن به عنوان عوامل اجرایی در این آلبوم حضور دارند.
 
این پروژه از جمله فعالیت های آنسامبل «ذاستا» خواهد بود که به سفارش مجموعه «باغ کتاب ایرانی» از نهادهای وابسته به کتابخانه ملی ایرانی تولید شده و قرار است در قالب یک آلبوم روانه بازار موسیقی شود. البته چندی پیش نیز آنسامبل ذاستا بخش هایی از این اثر موسیقایی را در قالب اولین کنسرت مستقل خود در فرهنگسرای نیاوران تهران اجرا کرد که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.


رشید وطن دوست
 
آلبوم موسیقی «به او بگویید» با ترکیبی از ۱۸ قطعه کلاسیک به زبان ایتالیایی مدتی است که آماده انتشار است. در این آلبوم علاوه بر خوانش قطعاتی به زبان ایتالیایی، یک قطعه به زبان آلمانی اجرا شده، همچنین آلبوم دیگری به نام «آیریلیق» (جدایی) هم در دست انتشار دارد که قرار است توسط موسسه «ترنم نی» در دسترس علاقه مندان موسیقی قرار بگیرد.
 
در این آلبوم ۱۲ قطعه با موسیقی علی سلیمانی و فرهاد ابراهیمی و نوازندگی پیانو صادق چنگیزاف برای مخاطبان موسیقی ارائه شده است. یکی از ویژگی‌های این آلبوم که توسط شرکت «ترنم نی» منتشر می‌شود نوازندگی شگفت‌انگیز چنگیز اف در مقام پیانیست است که شیوه منحصر به فردی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: