انتشار: ۰۷:۰۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۵
اعلام خبر رسمی تعطیلی تماشاخانه‌ها در شب‌های قدر، موافقت با یک فیلم در شبکه خانگی،اجرای نمایشی به نام «هیپولیت» و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر در تاریخ 2 تیر ماه است.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ؛ براساس اعلام شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش به مدیران تماشاخانه‌ها؛ اجراهای تئاتری از چهارم تا هشتم تیرماه تعطیل خواهند بود.

در این ایام تنها نمایش‌های مناسب با ایام سوگواری مجاز به اجرا خواهند بود و تعطیلات شهادت از وقت شرعی مغرب شب قبل از تاریخ مقرر تا وقت شرعی مغرب همان روز خواهد بود.

موافقت با ساخت یک فیلم در شبکه نمایش خانگی

شورای پروانه نمایش خانگی با ساخت یک فیلمنامه موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی،بر اساس جلسه 30 خرداد شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثر اعضا برگزار شد، با ساخت فیلم‌نامه "یوزپلنگ" به تهیه کنندگی  و کارگردانی رضا روشن‌پژوه موافقت به عمل آمد.

همچنین در این جلسه با ساخت دو عنوان فیلم کوتاه موافقت به عمل آمد.                                                                                    

فخرالدین صدیق شریف درباره‌ی «فصل وصل»

فخرالدین صدیق شریف «فصل وصل» را نمایشی تاثیرگذار با طراحی و میزانسن‌های خوب خواند و پرداختن به موضوع مدافعان حرم در این نمایش را ستودنی و ارزشمند ارزیابی کرد.

این بازیگر سینما و تلویزیون، با حضور در باغ موزه دفاع مقدس، پس از تماشای «فصل وصل»، این اثر را کاری تاثیرگذار و دارای روایت نمایشی درست و کامل توصیف و اظهار کرد: این نمایش رویدادهای بعثت پیامبر تا دوران معاصر را به خوبی با یکدیگر پیوند داده است و تطبیق اتفاقات گذشته با زمان حال، تاثیرگذاری بالایی دارد.

طراحی و میزانسنهای خوب، نورپردازی ارزشمند و صحنه آرایی مناسب

وی افزود: «فصل وصل» از طراحی خوبی برخوردار است و میزانسنهای خوب، نورپردازی ارزشمند و صحنه آرایی مناسبی دارد که به تاثیرگذاری بیشتر این اثر منجر شده است.

این بازیگر درباره صحنه‌ای که تاثیر بیشتری روی او داشته گفت: لحظه شاخص این نمایش، حمله به منزل علی ابن ابیطالب (ع) و به آتش کشیدن این خانه بود که بسیار خوش ساخت بود و من به خوبی در بین مخاطبان می‌دیدم که چه تاثیری از این بخش نمایش دریافت می‌کردند.

صدیق شریف همچنین یادآور شد: به نظر من مخاطب حرفه‌ای با لذت به تماشای این نمایش می‌نشیند اما شاید اگر 30، 40 دقیقه از نمایش کوتاه شود، مخاطب عام نیز تاثیر بیشتری می پذیرد و کار گیراتر می شود.

کار مدافعان حرم قداست دارد

وی با اشاره به صحنه حماسه آفرینی مدافعان حرم، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم خودمان را از برخی مسائل جدا کنیم. اتفاقی در سوریه افتاد که به کشورهای مجاور نیز کشیده شد و من فکر می‌کنم عزیزانی که از خود گذشتگی نشان می‌دهند و زندگی شان را در طبق اخلاص گذاشته‌اند، نه تنها از حریم اهل بیت بلکه از مرزهای ما نیز دفاع می کنند.

بازیگر سریال «معمای شاه» در پایان گفت: شرف مدافعان حرم ستودنی است و نمی‌شود از آن گذشت. من فکر می‌کنم کار این افراد قداست دارد و کارشان همردیف شهدا و رزمندگان جنگ تحمیلی است. هیچوقت نباید با یک نگاه غیرمنطقی به چنین افرادی نگاه کرد بلکه آنها از همه چیزشان گذشتند و ما باید نگاهی عاطفی به آنها داشته باشیم. پرداختن به موضوع فداکاری آنها در «فصل وصل» نیز ستودنی است.

«فصل وصل» تولید مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی؛ مُهنا به تهیه کنندگی علیرضا کوهفر، کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری هر شب تا پایان ماه مبارک رمضان ساعت 21 در باغ موزه دفاع مقدس روی صحنه می رود و تماشای آن برای عموم رایگان است. علاقمندان از طریق تماس با شماره تلفن ۸۸۹۶۱۳۳۷ می توانند بلیت رزرو کنند.

فرزاد امینی، «هیپولیت» را در تالارحافظ  به روی صحنه می‌برد

نمایش «هیپولیت» اثر «اوریپید» به کارگردانی «فرزاد امینی» به روی صحنه می‌رود.

نمایش «هیپولیت» دهمین کار گروه تئاتر «پرومته» است و بازیگران این نمایش؛ بهرام عباسی فرد، الناز اسماعیل زادگان، محمدرضا فرزام، ساناز پوردشتی، مجید جور، سرور خسروانی و سروش حائری هستند.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح لباس: پارمیس امینی، طراح صحنه: بهناز علی آبادی، گریم: آیدا فرشادی، طراح پوستر و بروشور: حامد حکیمی، موسیقی قطعاتی از: کارمینا بورانا اثر کارل اُرف، رکوئیم جوزپه وردی، رکوئیم آلفرد شنیتکه، ساخت ویدئو: فرزاد امینی، دراماتورژی، بازنویسی دیالوگ، کورئو گرافی: فرزاد امینی.

نمایش «هیپولیت» از 9 تا 18 تیرماه، ساعت 21 در تالار حافظ به نشانی خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت اجرا می‌شود و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت تیوال به نشانی  www.tiwall.com اقدام به تهیه و رزرو بلیط این نمایش نمایند.

کارهای پیشین فرزاد امینی در مقام کارگردان تئاتر عبارتند از: پروا (آبان ۱۳۸۵ تالار مولوی) - منشاء همه نابود کنندهایت یک چیز بیشتر نیست(اردیبهشت ۱۳۸۶، جشنواره تئاتر دانشگاهی) - حکایت حیات سه‌ سگ و خیابان و شب (اردیبهشت ۱۳۸۷، جشنواره تئاتر دانشگاهی) – مکبث (۱۳۸۹ جشنواره تئاتر دانشگاهی و فرهنگسرای بهمن شهریور1390) - من از سگ بودنم چیزهای جدیدی فهمیده بودم (مرداد ۱۳۹۲ خانه هنرمندان، سالن استاد انتظامی) - آه شهلا این گاوی که جلوم داره راه میره ... (دی 1393 نمایشخانه استاد انتظامی) - «عشق سالهای وبا» (تیرماه 1394 سالن استاد سمندریان).

فیلم کوتاه ته سیگار روشن آماده نمایش شد

فیلم کوتاه ته سیگار روشن به نویسندگی و کارگردانی عادل خندان و از تولیدات انجمن سینمای جوانان لاهیجان آماده نمایش شد.

این فیلم کوتاه هشت دقیقه ای اولین تجربه فیلمسازی عادل خندان از هنرمندان شرق گیلان است که با سیستم فول HDتصویربرداری و در قالب داستانی ساخته شده است.

این فیلم کوتاه داستان پسر نوجوانی را روایت می‌کند که با افتادن ته سیگاری روشن از بالای پنجره برای مصرف دخانیات کنجکاو می‌شود.

شهرام مکری و حسام الدین علامه حکم گرفتند

مدیران بخش تیزر ونماهنگ و بخش دانشجویی نخستین جشنواره سلامت انتخاب شدند.

دکتر ابراهیم داروغه زاده دبیر این جشنواره در احکامی جداگانه شهرام مکری کارگردان سینمای ایران را به عنوان مدیر بخش تیزر و نماهنگ و دکتر  حسام الدین علامه را به عنوان مدیر بخش دانشجویی جشنواره فیلم سلامت منصوب کرد.

حسام الدین علامه مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، با سابقه مدیریتی در حوزه‌های فرهنگی، پیش از این دبیر هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور بوده است.

بنا بر این گزارش بخش دانشجویی یکی از بخش‌های جشنواره فیلم سلامت است که در آن دانشجویان با ارسال آثار مستند، کوتاه، پویانمایی و نماهنگ می توانند به رقابت به پردازند.

همچنین دبیر اولین جشنواره ملی فیلم سلامت شهرام مکری را به سمت مدیریت بخش تیزر و نماهنگ برگزید. شهرام مکری که ساخت چندین فیلم کوتاه، بلند، مستند  و داستانی از جمله:  "اشکان انگشتر متبرک وچند داستان دیگر" ،" ماهی و گربه " را درکارنامه خود دارد موفق به دریافت جوایز متعدد در سطح ملی و بین المللی شده است.

نخستین جشنواره فیلم سلامت به دبیری ابراهیم داروغه زاده30 مرداد تا اول شهریور برگزار می‌شود.

مسلمانان استرالیا به تماشای «شاهزاده روم» نشستند

انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» به کارگردانی هادی محمدیان در روزهای اخیر برای مسلمانان ساکن استرالیا به نمایش درآمد و با استقبال روبرو شد.

«شاهزاده روم» همچنین در ماه گذشته و در ادامه اکران بین‌المللی خود در خانه فرهنگ ایران در پاریس به نمایش درآمد. این اکران که با استقبال دانشجویان ایرانی مقیم پاریس همراه بود، به همت رایزن فرهنگی ایران در فرانسه و انجمن اسلامی دانشجویان پاریس برگزار شد و از حامد جعفری، تهیه کننده «شاهزاده روم» تقدیر به عمل آمد.

«شاهزاده روم» تاکنون علاوه بر ایران در انگلیس، فرانسه، استرالیا، امارات، لبنان، عراق، عربستان، کویت، ساحل عاج و بحرین اکران شده است. این انیمیشن در سال 2015 در لبنان توانسته بود عنوان ششمین فیلم پرفروش اکران را به خود اختصاص دهد.

انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه کنندگی حامد جعفری پس از کسب لوح تقدیر ویژه سی ‌و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، در سال گذشته توسط گروه هنر پویا با شعار "فرزندانتان را آسوده خاطر به سینما بیاورید" توانست به فروش 5 میلیارد تومانی در گیشه سینماهای ایران و رتبه سومین فیلم پرمخاطب سال دست یابد.

این انیمیشن سینمایی کاری است از گروه «هنرپویا» (کنسرسیوم مشترک مؤسسات هفت ‌سنگ و سلوک ‌افلاکیان) که بیش از ده سال سابقه تولید پویانمایی داشته و تاکنون توانسته است بیش از 150 برنامه مختلف در قالب های سینمایی، سریال، مجموعه، آثار کوتاه و ... را تولید و عرضه نماید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: