انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۵
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: احیاء بناهای تاریخی بهترین راهی است که به دولت اجازه می دهد بدون صرف هزینه های بالا به تکثیر مراکز و مقاصد گردشگری کشور بپردازد و ظرفیت جذب گردشگر را افزایش دهد.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی وگردشگری تابناک فرهنگی ، سیدکاظم دلخوش افزود: مشکل ما در صنعت گردشگری، تکیه بیش از اندازه بر چند بنای تاریخی و باستانی کشور به عنوان مقاصد گردشگری است که عبارتی می تواند به معنای محدود کردن ظرفیت های گردشگری کشور باشد.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاریخ و فرهنگ ایران غنی تر از آن است که تنها چند شهر محدود را برای عرضه به گردشگران در اختیار داشته باشیم، هر چند این بناها با شهرت جهانی که دارند باید در نقش نمادهای گردشگری کشور مورد استفاده قرار گیرند اما در کنار این نیاز است تا تصویری از تعدد وسیع آثار فرهنگی و تاریخی کشور نیز برای صنعت گردشگری ساخته شود.
وی ادامه داد: احیاء بناهای تاریخی بهترین راهی است که به دولت اجازه می دهد بدون صرف هزینه های بالا، به تکثیر مراکز و مقاصد گردشگری کشور بپردازد و ظرفیت جذب گردشگر را افزایش دهد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بخش خصوصی اگر با حمایت و نظارت درست دولت وارد این عرصه شود، بطور قطع زمینه مساعدی برای بیرون آوردن ظرفیت های گردشگری از حالت بلاتکلیفی فراهم می کند.
بر اساس گزارش روابط عمومی صندوق احیا، دلخوش همچنین تصریح کرد: تنوع جذابیت های فرهنگی و تاریخی در اقلیم های متفاوت کشور، چیزی نیست که گردشگران خارجی به راحتی چشم خود را بر آن ببندند و اگر بناهای تاریخی به شکل اصولی توسط بخش خصوصی احیاء شوند، می شود در یک برنامه هوشمندانه رغبت سفر به ایران را برای گردشگران خارجی به شدت افزایش داد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: