انتشار: ۱۳:۴۴ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
فیلم ایرانی بهمن ساخته مرتضی فرشباف در جشنواره بین المللی فیلم ادینبورو اسکاتلند حضور دارد.

به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ، این جشنواره 15 تا 26 ژوئن (26 خرداد تا 6 تیر) در شهر ادینبورو اسکاتلند برگزار می شود.
براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی هفتادمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ادینبورو، یکصد و 61 فیلم بلند از ۴۶ کشور در این جشنواره به نمایش در می آیند که از جمله‌ آنها ۲۷فیلم اولین نمایش جهانی را دارند و ۱۷ فیلم اولین نمایش در اروپا را تجربه می کنند.
این جشنواره که اولین دوره آن در سال 1947برگزار شد، کار خود را با نمایش فیلم های مستند آغاز کرد و در ادامه به جشنواره ای برای فیلم های داستانی، مستند، کوتاه و بلند از سراسر جهان تبدیل شد.
جشنواره بین المللی فیلم ادینبورو با مدیریت هنری مارک آدامز کارگردان اسکاتلندی به دنبال ایده های جدید در سینما، دعوت از علاقمندان داخلی و بین المللی سینما برای تعامل با برنامه پویایی از نمایش فیلم های سینمایی و مستند است.
این جشنواره هر ساله میزبان بیش از یکهزار و 400 هیات سینمایی، شامل سینماگران، اعضای انجمن های سینمایی و خبرنگاران این حوزه است.
جوایز این جشنواره نیز در بخش های بهترین فیلم سینمایی بخش بین الملل، بهترین فیلم مستند بخش بین المللی، جایزه مایکل پاول برای بهترین فیلم سینمایی انگلیسی، جایزه هیات منصفه و منتقدان و جایزه تماشاگران اعطا می شود.
در هر کدام از این بخش ها غیر از جایزه تماشاگران 12 فیلم و در این بخش 14 فیلم از کشورهای مختلف از جمله انگلیس، آمریکا، ژاپن، فنلاند، نروژ، لتونی و ... حضور دارند.
فیلم بهمن ساخته مرتضی فرشباف نیز در بخش چشم انداز جهان در این جشنواره شبنه و یکشنبه 25 و 26 ‍‍ژوئن (5 و 6 تیر) در سالن های دو و چهار سینما اودئون شهر ادینبورو به نمایش می آید.
این جشنواره همچنین نمایش بعضی آثار و کارگاه های آموزشی را برای علاقمندان و دانشجویان سینما تدارک دیده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: