انتشار: ۱۶:۳۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
فیلم از نورالدین زرین کلک در هفته فیلم های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، روز سه شنبه ۱ تیرماه در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.
به گزارش تابناک فرهنگی ،  در دومین روز از نمایش منتخبی از فیلم های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز سه شنبه اول تیرماه ساعت ۵ بعدازظهر فیلم های «زمین بازی بابوش»  (۱۳۵۰)، «چشم تنگ دنیادار»  (۱۳۶۱)، «امیر حمزه»  (۱۳۵۶)،   «دنیای دیوانه دیوانه دیوانه»  (۱۳۵۴)، «تداعی»  (۱۳۵۲) و «اتل متل توتوله»  (۱۳۵۲) از نورالدین زرین کلک  در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

نورالدین زرین کلک متولد ۱۳۱۶ و از نسلی است که هنر مدرن را در دهه های سی، چهل و پنجاه شمسی شکل دادند. وی برای جامعه انیمیشن ایران چهره ای شناخته شده است. زندگی هنری، انواع فعالیت های او در حیطه نقاشی، تصویرسازی، کاریکاتور، گرافیک و البته انیمیشن بر جامعه هنری پوشیده نیست و سال ها همکاری و عضویت و ریاستش در هیات مدیره آسیفای بین المللی و عنوان « پدر انیمیشن ایران» او را از معرفی بی نیاز می کند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه های نمایش فیلم های کانون به صورت رایگان و آزاد، تا روز ۱۰ تیرماه (ساعت ۵ بعداز ظهر) به غیر از جمعه ۴ و دوشنبه ۷ تیرماه به موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: