انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در هفته گذشته برای 6کنسرت و 21 آلبوم موسیقی مجوز صادر کرده، که از میان آن ها می توان به کنسرت سالار عقیلی و کیخسرو پورناظری و آلبوم های احمد پژمان و رضا صادقی اشاره کرد.
به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی ، از روابط عمومی دفتر موسیقی، واحد نظارت و ارزشیابی این دفتر، مجوز اجرای صحنه ای 6 کنسرت موسیقی را بدین شرح صادر کرده است: کنسرت گروه موسیقی «وزیری» به سرپرستی کیوان ساکت و خوانندگی وحید تاج؛ این کنسرت به مناسبت تکریم احمد حلت در تاریخ ٣١ خرداد ماه در یک نوبت (ساعت ٢١) در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
در ادامهٔ همین مراسم، گروه ماکان اشگواری به سرپرستی امیر صارمی و خوانندگی ماکان اشگواری به اجرای برنامه خواهد پرداخت.
گروه وزیری در این شب قطعه هایی چون «خاک وطن»، «چارداش»، «مارش ترک»
، «باران»، «یک خانه پر زمستان» و ... را اجرا خواهد کرد و گروه ماکان اشگواری نیز قطعه های «فرشته ها»، «کنارم باش»، «نهنگ»، «گنجشک من پر زد و رفت» و... را اجرا می کند.
مجوز اجرای صحنه ای برای گروه «سه عود»، به آهنگسازی و نوازندگی شهرام غلامی در محل تالار اصلی فرهنگسرای نیاوران صادر شده است.
این کنسرت در روزهای ٢٨ و ٢٩ تیرماه، هر شب یک نوبت در ساعت ٢١ با بداهه نوازی عود آغاز می شود و پس از اجرای قطعه های «طلوع»، «دریا»، «پاییز»، «فراق»، «مجنون» و
«لالایی»، در پایان با بداهه نوازی پایان می یابد.
مجوزی نیز برای اجرای گروه «شمس»، به سرپرستی کیخسرو پورناظری در روزهای ٣٠ و ٣١ تیرماه در تالار وحدت صادر شده است. در این کنسرت قطعه هایی همچون «مطرب مهتاب رو»، «راز»، «افسانهٔ تنبور» و «خانهٔ سودا» در ساعت ٢١ اجرا خواهد شد. بخشی از این کنسرت شامل بداهه نوازی و سه نوازی کیخسرو، طهمورث و سهراب پورناظری است.
واحد نظارت دفتر موسیقی مجوز اجرای موسیقی اصیل ایرانی را برای گروه «برافشان» صادر کرده است. اجرای این گروه به سرپرستی هامان خلیلی و خوانندگی غلامرضا رضایی در روزهای یکم و دوم امرداد در یک نوبت (ساعت ٢١ تا ٢٣) در تالار اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد. در این اجرا قطعه های سازی و آوازی در آواز بیات اصفهان و دستگاه چهارگاه اجرا خواهد شد.
مجوزی نیز برای 6 اجرای تریوی شهرداد روحانی در تالار اصلی فرهنگسرای نیاوران صادر شده است، که این اجراها در تاریخ ١٢، ١٣و ١٤ مرداد در ساعت های ١٨ تا ٢٠ و ٢١ تا ٢٣ برگزار می شود.
گروه «اشتیاق» به سرپرستی و خوانندگی علیرضا قربانی نیز 18، 19 و 20 تیرماه در تالار وحدت اجرا خواهد داشت.
واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی همچنین مجوز ٢١ آلبوم موسیقی را طی هفته گذشته صادر کرده است. که از این تعداد، چهار آلبوم موسیقی ایرانی است، هفت آلبوم موسیقی پاپ، یک آلبوم موسیقی محلی، 6 آلبوم تلفیقی، دو آلبوم کلاسیک غربی و یک آلبوم نیز به موسیقی فیلم اختصاص دارد.
از میان آلبوم های مجوز گرفته، می توان به این ها اشاره کرد: آلبوم بی کلام «دیورتیمنتو» به آهنگسازی احمد پژمان؛ آلبوم «مسافر» به آهنگسازی محمدرضا احمدیان و گویندگی زنده یاد خسرو شکیبایی؛ آلبوم «تکنوازی تنبور» با آهنگسازی و اجرای حیدر کاکی؛ و آلبوم «عاشقم من» در دستگاه همایون به آهنگسازی حبیب سماعی، سماع حضور، جواد بدیع زاده، محمد باقر زینالی، رکن الدین مختاری و با خوانندگی محسن کرامتی.
آلبوم «از دیروز تا امروز»، به آهنگسازی امین هنرمند، از دیگر آلبوم های مجوز گرفته است. این آلبوم شامل موسیقی متن فیلم های آشپزباشی، فرار بزرگ و رقص قاصدک ها است.
آلبوم های «با من قدم بزن» با خوانندگی رضا صادقی و بابک مافی و آهنگسازی محسن خانی، حمید فریزند و انوشیروان تقوی؛ و نیز دو آلبوم تصویری «کنسرت گروه سرشار» به سرپرستی و خوانندگی محمد ذاکر حسین و «گروه موسیقی نو» به آهنگسازی مسعود شناسا، از دیگر آلبوم های تازه مجوز گرفته است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: