انتشار: ۰۵:۰۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
مستند ایرانی «فرش به روایت خاک» یکی از آثار حاضر در جشنواره فیلم ویژه محیط زیست در پایتخت کشور پرو خواهد بود.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی ، جشنواره بین‌المللی «سمبراندو سینه» که هر ساله همزمان با روز جهانی محیط زیست ( 5 ژوئن) در لیما پایتخت پرو (آمریکای جنوبی) آغاز می‌شود و به مدت سه ماه در شهرهای مختلف این کشور ادامه دارد، میزبان نمایش مستند ایرانی «فرش به روایت خاک» ساخته حامد ذوالفقاری است.

طبق اعلام سازندگان این فیلم که خبر از حضور این فیلم در این رویداد هنری می‌دهند؛این جشنواره غیر رقابتی و مختص فیلم‌هایی با موضوعات مرتبط با محیط زیست است که با هدف آگاه سازی عموم مردم در رابطه با موضوعات مختلف دربارهی محیط زیست، میراث و منابع طبیعی فعالیت می‌کند.

فیلم «فرش به روایت خاک» ساختهی حامد ذوالفقاری ویدئو اکتیویست و مستندساز است که به داستان ساخت بزرگترین فرش خاکی جهان در جزیره هرمز میپردازد. احسان رسول‌اف تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده دارد و سجاد آورند و فرید دغاغله نیز به ترتیب تصویر برداری و تدوین این فیلم را بر عهده داشته‌اند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: گروهی از جوانان هرمزگانی برای نشان دادن جاذبه‌های طبیعی جزیره هرمز، هنری محیطی خلق می کنند که به بزرگترین فرش خاکی جهان معروف است. اما بعضی از افراد ساکن در جزیره به روند تولید و ساخت این اثر هنر محیطی اعتراض دارند.


فیلم مستند «فرش به روایت خاک» در چهار نوبت در شهرهای مختلف پرو به نمایش گذاشته می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: