انتشار: ۱۶:۰۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور بهره گیری از فرهنگ قرآنی را تعالی بخش زندگی انسان ها دانست وبراهمیت نشرمعارف آن درجامعه اسلامی ایران تاکید کرد.

فرهنگ قرآنی تعالی بخش زندگی انسان ها استفرهنگ قرآنی تعالی بخش زندگی انسان ها است

به گزارش تابناک فرهنگی، حجت الاسلام احمد عابدی ،چهارشنبه شب در همایش تجلیل از خیرین حامی دانشکده علوم قرآنی آمل گفت: با حضور در محضر قرآن کریم و بهره گیری از برکات و دستاوردهای ارزشمند و متعالی ان می توانیم استفاده شایسته ای ببریم.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور با اشاره به اینکه پژوهش محوری اولویت وبرنامه جدی این دانشگاه است ، اضافه کرد: به همین منظور پژوهشگاه دانشگاه برای کارهای تحقیقی و پژوهشی قرآنی راه اندازی شده است.

حجت الاسلام عابدی اضافه کرد: هدف اصلی این پژوهشگاه ارائه مقالات، پایان نامه ها و برگزاری همایش ها در راستای معرفی بیشتر مفاهیم ودروس قرآنی است.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور، همچنین با اشاره به عملی کردن فرمایش های رهبرمعظم انقلاب در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی به دنبال فرهنگ سازی باشیم و این دانشگاه در راستای این رهنمود ارزنده گام برداشته و برای ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت معصومین(ع) حرکت های ارزنده ای داشته است.

حجت الاسلام عابدی با تشکر از تلاش های ارزشمند در دانشکده علوم قرآنی آمل ادامه داد:

بنای اوقاف اجرای نیت واقفان است و زمانی می تواند نسبت به دانشکده های علوم قرآنی کمک کند که وقف های عام و وقف هایی در راستای قرآن کریم صورت گیرد تا در این عرصه وارد شود.
بنا به این گزارش  در این همایش از تعدادی از خیرین حامی فعالیت های قرآنی در شهرستان آمل تجلیل شد.

این خیران در بنیاد خیرین دانشکده علوم قرآنی که سال گذشته دراین دانشکده راه اندازه شده، عضویت دارند ودرفعالیت های قرآنی ، رفاهی وتحصیلی دانشجویان این دانشکده نیز کمک های مادی ومعنوی دارند.

رئیس دانشکده علوم قرآنی شهرستان آمل دراین همایش به هدف عمده راه اندازی بنیاد خیرین این دانشکده نخستین بار درکشور اشاره کرد وگفت:

بهره مندی از کمک های مادی ومعنوی نیکوکاران شهرستان آمل برای امر تحصیل، رفاهی، آموزشی و فعالیت های قرآنی است.

حجت الاسلام 'سیدمعصوم حسینی' افزود: این دانشکده وابسته به سازمان اوقاف و امورخیریه کشور دردو رشته ' علوم قرآنی وتربیت معلم ' در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با تعداد بیش از 235 دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

وی به کسب رتبه برتر دانشکده علوم قرآنی آمل سال گذشته در ارزیابی های انجام شده در میان 22 دانشکده علوم قرآنی سراسر کشور اشاره کرد وگفت: دراین میان باید از حمایت ها وپشتیبانی هیئت امنای بنیاد خیرین این دانشکده ونیز کارکنان، مدیران این واحد قدردانی کرد.
رییس دانشکده علوم قرآنی آمل با اشاره به اینکه این دانشکده در سال 73 راه اندازی شد و 6 عضو هیئت علمی دارد، گفت: کتابخانه، نرم افزارهای مختلف، خوابگاه و امکانات لازم در دانشکده علوم قرآنی آمل وجود دارد.

حجت الاسلام حسینی افزود: 740 فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی و 20 فارغ التحصیل در مقطع کارشناسی ارشد داریم که 50 درصد این افراد مشغول کار براساس گواهی های صادره هستند.

همچنین رئیس هیئت امنای بنیاد خیرین حامی دانشکده علوم قرآنی آمل گفت:

باپیروزی نظام مقدس انقلاب اسلامی قرآن کریم از مهجوریت بیرون آمده و به آن حاکمیت بخشیده است.

حجت الاسلام 'علی اکبر احمدی راد' ، افزود:

 دانشکده علوم قرآنی برای درصد قابل توجهی از مردم ما ناشناخته است در حالیکه که این دانشکده افرادی را پرورش می دهد تا معارف قرآنی را استخراج و به جان ها عرضه دهند وضرورت دارد موقوفاتی برای گسترش علوم قرآنی صورت گیرد.
منبع ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: