انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۵
هنر در قالب ها و اشکال گوناگون در مراکز مخصوص به خود به نمایش گذاشته شده است.
به گزارش تابناک  فرهنگی؛ مراکز فرهنگی و هنری گوشه و کنار شهر طبق یک رسم همیشگی با میزبانی از هنر فضای  تازه ای را برای مخاطبان خود فراهم می کنند.

یکی از این مجموعه ها، گالری کمال الدین بهزاد است که از 29 خرداد نمایشگاه گروهی نقاشی را برپا می کند. این نمایشگاه که به همت علیرضا مرادی جمع آوری شده تا 3 تیر برقرارو پذیرای علاقه مندان است.

گالری سیحون

نمایشگاهی با عنوان «طبقه همکف» در گالری سیحون برگزار می شود. در این مجموعه آثاری از المیرا سلامت در قالب مجسمه وجود دارد که برای بازدید از آن می توانید تا 2 تیر به این گالری مراجعه کنید.

گالری زیرزمین دستان

کیوان مهجور هنرمندی است که با آثار خود از 28 خرداد به گالری زیرزمین دستان می آید. در این نمایشگاه که با عنوان «آبی چه آبی بود، آبی آسمان» برگزار می شود، آثاری در قالب طراحی از این هنرمند  وجود دارد.

گفتنی است؛ تا 5 تیر برای بازدید از این مجموعه فرصت دارید.

گالری سهراب

«30 سال سورئالیسم ناب» عنوان نمایشگاهی است که در گالری سهراب برگزار می شود.

در این نمایشگاه آثاری در قالب نقاشی از علی سلطانی به نمایش گذاشته می شود که برای بازدید از آن می توانید تا 15 تیر به این گالری مراجعه کنید.

پشت پرده

گالری ماه با آثاری در قالب نقاشی و عنوان «پشت پرده» تا 8 تیر میزبان نمایشگاهی از یک هنرمند است.

در این نمایشگاه آذر احمدی با آثارش حضور دارد که در متنی راجع به آن نوشته است: ازدحام و فشردگی اطلاعات ، پیچیدگی زندگی ، قدرت ذهن و معانی دوگانه و رو در رو که هر یک دیگری را می نماید و می پوشاند.

آنچه باعث شد مجموعه «پشت پرده» شکل گیرد، حجاب‌هایی است که ما هر روزه با آن زندگی می‌کنیم، پرده‌هایی که بر آن نقش می‌زنیم و زیبایی حیات را در عین نمایاندن مخفی می‌کنیم.

با هر توضیحی، پرده ای بر آنچه کشیده‌ام، کشیده می شود و اگرچه به ذهن، شفاف‌تر آید اما، دورتر است. ویژگی دوگانه ای که کل حیات را در بر گرفته است.

پوسترهای اورجینال سینمای جهان

نمایشگاهی در قالب گرافیک در گالری «آس» برپا شده است.

در خصوص این مجموعه که تا 23 تیر برقرار است، نوشته شده:

نمايشگاه پوسترهاي اورجينال سينمای جهان از سال‌های ١٩٤٠ تا ١٩٧٠ برای نخستين بار در ایران  ایجاد شده است و این قابلیت فراهم شده  که علاقه‌مندان بتوانند در کنار دیدن این آثار ارزشمند سینمایی، از طریق هدفون؛ آنونس، تیزر، سکانس برگزیده و یا دیالوگ‌های این فیلم‌های خاطره‌انگیز سینما را گوش دهند و از آن لذت ببرند.

این نمایشگاه شامل 31 پوستر اورجينال سينمای جهان چاپ کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس و آفریقای جنوبی است که از یک مجموعه 98 تایی انتخاب شده‌اند ‌که در هر ده روز، پوسترها تغییر خواهند کرد و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت و هر شب در ساعت 21:30 نیز، یک فیلم سینمایی برای علاقه‌مندان به نمایش درخواهد ‌آمد.

در روز پنجشنبه 27 خرداد ماه فیلم سینمایی «چگونه غرب تسخیر شد» به کارگردانی «جان فورد» و «هنری هاتاوی» و روز جمعه 28 خرداد ماه فیلم سینمایی «لوک خوش شانس» به کارگردانی «رنه گوسینی» روی پرده خواهند رفت.

علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه و به صورت رایگان از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۳ شب از نمايشگاه پوسترهای اورجينال سينمای جهان در گالری «آس» تهران واقع در خیابان شریعتی، بالا‌تر از قیطریه، جنب بانک پارسیان، پلاک ۱۸۳۱ بازدید کنند و هر شب از ساعت 21:30 به تماشای یکی از فیلم‌های خاطره انگیزه سینمای جهان بنشینند.


خانه هنرمندان

این خانه با یک نمایشگاه محیطی و یک مجموعه پوستر که با عنوان «اسماء الحسنی» به نمایش گذاشته شده، حال و هوای ماه رمضان را برای هنردوستان به تصویر کشیده است.

علاوه بر این نمایشگاه عکس فیلم «ایستاده در غبار» نیز در یکی از گالری‌های این خانه به نمایش گذاشته شده است./خبرنگاران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: