انتشار: ۱۹:۵۸ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
جلسه‌ای در خصوص همکاری مشترک ایران و کره در زمینه موسیقی با حضور جمالی رئیس بنیاد رودکی و کیم سئنگ هو سفیر کره در تالار وحدت برگزار شد.

ارکستر سمفونیک تهران، رپرتوار موسیقی کره را اجرا می‌کند

جلسه‌ای در خصوص همکاری مشترک ایران و کره در زمینه موسیقی در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش سرویس موسیقی تابناک فرهنگی ، صبح روز سه‌شنبه 25 خرداد ماه جلسه‌ای در خصوص همکاری مشترک ایران و کره در زمینه موسیقی با حضور جمالی رئیس بنیاد رودکی و کیم سئنگ هو سفیر کره در تالار وحدت برگزار شد.

جمالی در خصوص این جلسه و صحبت‌هایی که مطرح شد بیان کرد: دیداری که انجام شد حول محور برنامه های کلی بود و  چون برنامه ریزی های سفارت به شکل سالانه طراحی شده دوستان از قبل پیش بینی نمی کردند که بخواهند حجم قابل توجهی از برنامه را در ایران داشته باشند اما همانطور که گفتم در حال حاضر با توجه به سفر رییس جمهور کره به ایران برای سال ۲۰۱۷ برنامه ریزی از سوی سفارت در حال انجام است که بتوانند بودحه بیشتری را بگیرند و برنامه های متعددی را در حوزه های مختلف هنری برگزار کنند.

 پروژه ای که چندی پیش همزمان با سفر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران، در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد و ارکستر موسیقی ملی کشورمان به رهبری استاد فرهاد فخرالدینی برنامه مشترکی را با نوازندگان سازهای سنتی کشور کره جنوبی برگزار کردند. ایشان به فضای موجود علاقه مند و با توجه به اینکه سال آینده از سوی روسای جمهور دو کشور سال روابط فرهنگی ایران و کره جنوبی اعلام شده، سفیر کره جنوبی پروژه ای را مطرح کرد که هم برای امسال و هم برای سال ۲۰۱۷ ویژه برنامه های مشترک هنری را برگزار کنیم.

جمالی خاطرنشان کرد: این فرصت بسیار خوبی است که دو کشور به شکل دو طرفه کار را جلو ببرند. من در این جلسه پیشنهاداتی داشتم که یکی از آنها این بود که در بحث معرفی موسیقی سنتی ایران نیز بتوانیم در یکی از مراکز کره جنوبی برنامه‌ای داشته باشیم. این برنامه شامل بخش‌های نمایشگاهی، اجرای کنسرت موسیقی سنتی با رویکرد پژوهشی و علمی است که می‌تواند معرف بسیار خوب و ارزشمندی برای موسیقی اصیل ایرانی باشد.

وی ادامه داد: پروژه پیشنهادی بحث اجرای رپرتوار موسیقی کره و آثار هنرمندان کره‌ای است که ارکستر سمفونیک تهران یا ارکستر موسیقی ملی با آنها همکاری خواهند داشت که این پروژه در آبان ماه امسال با حضور کیم سئنگ هو سفیر کره جنوبی و تعدادی از آهنگسازان کره‌ای اجرا می‌شود. در سفری که رئیس جمهور کره به ایران داشته است، فضای ایران را بسیار مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی دیدند و به نوعی هم پیش‌بینی نمی‌کردند که بتوانند این گونه وارد توسعه فرهنگی شوند اما  با توجه به دستاوردهای خوبی که در این سفر انجام گرفت، وی دستور داد در سال آینده برنامه مفصلی از روابط فرهنگی دو کشور در حوزه‌های مختلف داشته باشیم. البته بعد از سفر به شانگهای چین، این دومین کشوری است که قرار است با آن همکاری‌های مشترک و دوجانبه‌ای را برگزار کنیم.
 منبع: جوان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: