انتشار: ۰۳:۲۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
به طور رسمی تعطیلات عید فطر در کشور ترکیه از 5 جولای آغاز و تا 7 جولای ادامه داشت، اما نخست‌وزیر ترکیه با اضافه کردن چهارم و هشتم جولای به تعطیلات، مجموع تعطیلات عید فطر امسال را به 9 روز رساند.

پاداش 8هزار دلاری برای کشاندن گردشگر به ترکیه

به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ،در حالی که کمک نقدی وزارت گردشگری ترکیه به آژانس‌های مسافرتی مجری پروازهای گردشگران خارجی به این کشور مبلغ 6 هزار دلار تعیین شده بود، اما این کمک نقدی تا پایان تابستان امسال 30 درصد دیگر افزایش یافت.

پاداش 8هزار دلاری برای کشاندن گردشگر به ترکیه!

بر این اساس، آژانس‌های مسافرتی که از تاریخ اول ژوئن تا 31 اوت پروازهای چارتر شامل حداقل 150 گردشگر خارجی را به ترکیه بیاورند، حدود 7800 دلار کمک نقدی از دولت ترکیه دریافت خواهند کرد.

روسیه مهمترین منبع درآمد خارجی گردشگری ترکیه، پس از انهدام جت جنگی خود توسط ارتش ترکیه در ماه نوامبر سال گذشته میلادی، تحریم‌های اقتصادی را علیه ترکیه اعمال و تمامی پروازهای چارتر به مقصد ترکیه را لغو کرد و به یک‌باره صنعت گردشگری ترکیه که وابستگی فراوانی به گردشگران روس دارد را با چالشی بی‌سابقه مواجه کرد، بحرانی که امروز تا حدی سخت و زیان‌آور شده که مقامات عالی‌رتبه ترکیه را مستاصل در پی یافتن راه برون‌رفتی از این شرایط قرار داده است.

گردشگران سایر کشورها نیز به سبب بروز چندین انفجار تروریستی طی چند ماه اخیر به سبب مسائل امنیتی کمتر شهرهای ترکیه را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند.

به گزارش روزنامه حریت دیلی نیوز، در طول چهار ماه اول سال ۲۰۱۶، در مجموع 5.8 میلیون گردشگر خارجی از ترکیه دیدن کردند و بر اساس اعلام فعالان عرصه گردشگری، انتظار می‌‌رود ترکیه امسال با ضرر 15 میلیار دلاری در عرصه گردشگری مواجه شود.

از سویی دیگر، مسئولان گردشگری ترکیه در تلاش‌اند بازار از دست رفته گردشگران خارجی را با رونق گردشگری داخلی جبران کنند و از همین رو اخیرا با تصویب دولت قرار شد که تعطیلات عید فطر امسال برای رونق گردشگری داخلی به 9 روز افزایش یابد.

به طور رسمی تعطیلات عید فطر در کشور ترکیه از 5  جولای آغاز و تا 7 جولای ادامه داشت، اما نخست‌وزیر ترکیه با اضافه کردن چهارم و هشتم جولای به تعطیلات، مجموع تعطیلات عید فطر امسال را به 9 روز رساند.

«عثمان‌ اییک»، رییس فدارسیون هتلداران ترکیه ضمن ابراز خشنودی از افزایش تعطیلات عید فطر امسال به 9 روز گفت: این تعطیلات موجب افزایش قابل ملاحظه در شمار گردشگران داخلی خواهد شد. امیدواریم امکانات گردشگری ما در طول تعطیلات به درصد اشتغال مناسبی برسد، چرا که گرشگران داخلی فرصت کافی برای برنامه‌ریزی تعطیلات خود را دارند".

فعالان عرصه گردشگری ترکیه امیدوارند این تعطیلات 9 روزه حدود 500 میلیون لیر برای آنها به همراه داشته باشد.

«مورات ارسوی»، رییس انجمن سرمایه‌گذاری در گردشگری ترکیه نیز در بیانیه‌ای کتبی در این‌باره اعلام کرد: "اگر چه تعطیلات عید فطر سال گذشته چهار روز بود، اما درآمد 200 تا  250 میلیون لیری را به ارمغان آورد، در حالیکه 180 هزار نفر تعطیلات را در ترکیه گذراندند، 20 هزار نفر به سفر خارجی رفتند. با افزایش تعطیلات عید فطر امسال به 9 روز، پیش‌بینی می‌کنیم به درآمد 500 میلیون لیری دست یابیم.

انجمن آژانس‌های مسافرتی ترکیه نیز پیش‌بینی کرده طی تعطیلات پیش رو، در مجموع 250 هزار نفر به سفرهای داخلی خواهند رفت.

در طول تعطیلات عید فطر سال گذشته استان «اژه » در ازمیر، سواحل آنتالیا و آنکارا محبوب‌ترین مقاصد گردشگری  داخلی برای ترکیه‌ای‌هایی بود که از طریق هوایی سفر می‌کردند، ضمن این که لندن، پاریس، شمال قبرس، فرانکفورت، مسکو، مونیخ و نیویورک  نیز محبوب‌ترین مقاصد خارجی برای ترک‌ها بود.
منبع : ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: