انتشار: ۱۹:۱۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۵
او همواره بر مدار ایمان و اخلاق شعر گفت و شعور انقلابی خویش را بی هیچ ادعایی به جوان‌ترها هدیه داد. نجابت، ویژگی بارز شعرش بود و شرافت شاعری سرلوحه عملش.
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت درگذشت حمید سبزواری

به گزارش تابناک فرهنگی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت درگذشت حمید سبزواری، از او به‌عنوان شاعری که همواره بر مدار ایمان و اخلاق شعر گفت و شعور انقلابی خویش را بی هیچ ادعایی به جوان‌ترها هدیه داد یاد کرد.

 متن کامل پیام علی جنتی به شرح زیر است:

شاعر شعر انقلاب به ملکوت اعلی پرکشید و به نزهتگاه ابدی بار یافت. او همواره بر مدار ایمان و اخلاق شعر گفت و شعور انقلابی خویش را بی هیچ ادعایی به جوان‌ترها هدیه داد. نجابت، ویژگی بارز شعرش بود و شرافت شاعری سرلوحه عملش. مضمون شعرهایش بدیع بود و طبعش لطیف، هم بر لفظ تسلط داشت و هم بر گستره معانی و هم در انواع قالب‌های شعر طبع‌آزمایی می‌کرد و همه این هنرها را در خدمت به مردم و انقلاب قرار داده بود.

شعر حمید سبزواری، تقویم انقلاب است. هر رویداد مهم تاریخ معاصر را با گل واژه های شعرش در حافظه زمان نقش کرده تا آیندگان از یاد نبرند که برای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی چه مسیر دشواری طی شده است.

شعر حمید چون شخصیتش مردمی است و به مخاطب و زمان خاصی تعلق ندارد، پس همیشه در حافظه تاریخی مردم ایران زنده خواهد ماند همان‌گونه که نام حمید سبزواری در خاطره ها جاوید خواهد ماند.

ضایعه درگذشت این پیر روشن ضمیر و شاعر خستگی‌ناپذیر را به خانواده محترم سبزواری، جامعه فرهنگ و ادب و همه آنان که دل در گرو حفظ ارزش‌ها و پاسداری از فرهنگ انقلاب دارند، تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم جایگاهی رفیع در سریر آسمان‌ها و همجوار با اولیاءالله آرزومندم. روانش شاد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: