انتشار: ۱۹:۰۶ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
نشست مدیران مسؤول خبرگزاری‌ها به منظور تصویب پیش‌نویس شیوه نامه رتبه بندی خبرگزاری ها و انتخاب نمایندگان مدیران مسئول در هیات رتبه بندی برگزار شد.
 نمایندگان خبرگزاری‌ها در هیات رتبه‌بندی انتخاب شدند

نشست مدیران مسؤول خبرگزاری‌ها به منظور تصویب پیش‌نویس شیوه نامه رتبه بندی خبرگزاری ها و انتخاب نمایندگان مدیران مسئول در هیات رتبه بندی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست که با حضور مدیران مسؤول خبرگزاری‌های عمومی و تخصصی برگزار شد، علی متقیان و صابر فرزام به ترتیب به نمایندگی از خبرگزاری‌های عمومی و تخصصی و محمد کریمی(خبرگزاری تسنیم) و مریم جمشیدی(خبرگزاری آنا) به عنوان سردبیر به انتخاب مدیران مسؤول خبرگزاری‌ها، برای عضویت در هیات رتبه‌بندی انتخاب شدند.
بر این اساس، شیوه‌نامه رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها، یکشنبه آینده منتشر و به عنوان معیار رتبه‌بندی خبرگزاری‌ها در تابستان ٩٥ قرار خواهد گرفت که نتایج آن در مهرماه اعلام می‌شود. مرحله اول رتبه‌بندی خبرگزاری‌های کشور در شش ماهه اول سال ٩٤ اجرا و نتایج آن در زمستان ٩٤ اعلام شد.

در جلسه امروز مدیران مسؤول خبرگزاری‌های «ایسنا، ایکنا، ایلنا، ایمنا، آنا، اقتصادی ایران، پانا، تسنیم، خبرآنلاین، دفاع مقدس، رسا، شبستان، علم و فرهنگ، قدس، کردپرس، موج» حضور داشتند.

هیات رتبه بندی خبرگزاری ها از ترکیب زیر تشکیل می شود:
١. مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری داخلی به عنوان رئیس هیات
٢. دو نفر از استادان علوم ارتباطات و روزنامه نگاری به انتخاب مجمع روسای دانشکده ها و گروههای ارتباطات دانشگاههای تهران
٣. دو نفر از مدیران مسئول (یک خبرگزاری عمومی و یک خبرگزاری تخصصی) به انتخاب خودشان
٤. دو سردبیر یا مسئولان ارشد تحریریه خبرگزاری (به انتخاب مدیران مسئول خبرگزاری ها)
٥. یک نفر از روزنامه نگاران برخط به عنوان مسئول دبیرخانه و دبیر هیات رتبه بندی با انتخاب معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی و بدون حق رای
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: