انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
به دنبال انتشار گزارش گران فروشی بلیت ورودی کاخ جهانی گلستان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توضیحاتی را با هدف رفع ابهام مطرح و تاکید کرد: «مدیریت مجموعه و کارکنان گلستان هیچ‌گونه دخل و تصرف و یا فروش به غیر از تعرفه‌های مصوب را نداشته‌اند.»

به گزارش تابناک فرهنگی ؛ در توضیحات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در واکنش به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با عنوان «هزینه اضافیِ مهمانان خارجی در کاخ گلستان / از بالا دستور داده‌اند» که روز شنبه پانزدهم خرداد 1395 در این خبرگزاری منتشر شد، آمده است: «همانگونه که مستحضرید بلیت‌های فروش برای بازدیدکنندگان جزء اوراق بهادار محسوب می‌شود که این اوراق طبق ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان مرکزی در نرخ‌گزاری‌های مصوب به موزه‌ها واگذار و پس از طی تشریفات مربوطه از سوی امور مالی در اختیار بلیط فروشی قرار می‌گیرد. این به آن معنی است که مدیریت مجموعه و کارکنان هیچگونه دخل و تصرف و یا فروش به غیر از تعرفه‌های مصوب را نداشته و اوراق بهادار هم به تناسب نیاز و ضرورت در اختیار موزه کاخ گلستان قرار می گیرد.

در مواقعی که ذخیره اوراق بهادار رو به اتمام می گذارد، پس از درخواست مورد نیاز برای ارسال اوراق بهادار در مدت زمان کوتاهی، این اوراق به واحد مالی کاخ رسانده و تحویل داده می شود.

در ادامه لازم است به چند نکته اشاره شود:

1 - به علت دیر رسیدن بلیت و به اصرار راهنماها و کمبود وقت، دو عدد بلیط هشت هزار تومانی فروخته شده است.

2 - در ازاء 1000 تومان اضافه دریافتی از بازدیدکنندگان، دعوت شده است که از موزه حوضخانه به صورت رایگان بازدید به عمل آورند.

3 - در صورت نارضایتی تورگردانان، ضرورت داشت این موضوع به مدیریت و حراست و روابط عمومی اطلاع داده شود تا اقدامات لازم معمول شود.

4 - نظر به اینکه بلیت ها جزء اوراق بهادار محسوب می شوند لازم است این اوراق در مخازن نگهداری و به مرور در اختیار متصدیان فروش بلیط قرار گیرد.

لازم به ذکر است به اطلاع برساند که بزودی بلیت الکترونیکی کاخ گلستان فعال می شود.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: