انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
فیلم «ملبورن» ساخته نیما جاویدی در جشنواره «زنگبار» که از تاریخ ۱۹ تا ۲۷ تیر برگزار می شود، به رقابت می‌پردازد.

به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی، فیلم سينمايي ملبورن به کارگردانی نیماجاویدی در ادامه حضور بين المللي خود در بخش اصلي نوزدهمين دوره فستيوال فيلم زنگبار، براي كسب جايزه كشتي طلايی (Golden dhow) این فستيوال با فيلم هايي از دانمارک، اسپانيا، آمريكا، مصر و... رقابت خواهد كرد. 

فستيوال فیلم زنگبار كه بزرگترين رويداد سينمايي شرق آفريقاست در شهر زنگبار کشور تانزانیا از تاریخ ۱۹ تا ۲۷ تیر برگزار می شود.

اين ۴۷ امین حضور بین المللي «ملبورن» است كه سفرهاي بين المللي اش را دو سال قبل با حضور در فستيوال ونيز آغاز كرد و تاكنون توانسته ١٣ جايزه بين المللي براي سينماي ايران كسب كند. 

اين فيلم همچنين در ماه آينده در جشنواره فرهنگ و هنر معاصر ایران در مرکز بین المللی هنرهای نمایشی بولونیای ایتالیا و برنامه بزرگداشت «مستقل های ایرانی» در آرشیو ملی فیلم هند در پونا نیز شرکت خواهد کرد.

زنگبار جزيره اي با قدمت تاريخي است و کلمه زنگبار نامي فارسی است که از دو کلمه زنگ به معنای سیاه و تیره و بار که پسوند مکان است تشکیل شده است ايران و زنگبار در زمان هخامنشيان داد و ستد تجاري قابل توجهي با يكديگر داشته اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: