انتشار: ۱۷:۵۴ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: خانه‌های تاریخی "میررحیمی" و "ابراهیمی" دامغان به زودی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار می‌شوند.
 به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی، «حسین خواجه بیدختی» بیان کرد: این دو خانه تاریخی با هدف مرمت، احیاء و بهره‌برداری و از طریق اعلام مزایده به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

وی هدف از واگذاری این خانه‌های تاریخی را مرمت، ساماندهی، باز زنده‌سازی و احیاء بناها به‌عنوان اقامتگاه سنتی و مجموعه پذیرایی - خدماتی سنتی عنوان کرد و افزود: پس از تصویب طرح و انجام اقدامات مرمتی، این خانه‌ها زیر نظر ناظران فنی میراث فرهنگی و صندوق احیاء مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: سرمایه‌گذار باید پس از مرمت، ساماندهی و تجهیز، بنا را در کاربری‌های متناسب با کالبد بنای تاریخی مورد بهره‌برداری قرار دهد. کاروانسرای شاه عباسی دامغان و کاروانسرای میاندشت نیز در هفته‌های آتی پس از عقد قرارداد به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

تا کنون خانه‌های تاریخی طاهری و رجبی سمنان و کاروانسراهای دهنمک، میاندشت و شاه عباسی دامغان به بخش خصوصی واگذار شده و کاروانسرای ایوانکی نیز در شرف واگذاری است. عمارت میررحیمی که در محله بالا محله دامغان در میدان امام(ره)، خیابان 12فروردین قرار دارد، در دوره قاجاریه ساخته شده و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

خانه ابراهیمی نیز در ابتدای محله امام و روبروی کتابخانه عمومی شماره 1 اداره ارشاد واقع شده است. این خانه به شکل اندرونی و بیرونی و در دوره قاجاریه ساخته شده است. عمارت ابراهیمی نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: