انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
مدیر یک گالری هنری از برگزاری نمایشگاه نقاشی‌های کودکان و نوجوانان ایرانی با موضوع «صلح» در هیروشیمای ژاپن خبر داد.
به گزارش تابناک فرهنگی؛ فاطمه عبدالله‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هنرهای تجسمی ایسنا، درباره‌ی فراخوان نمایشگاه نقاشی نوجوانان ایران در «هیروشیما» اظهار کرد: این نمایشگاه با همکاری گالری آنلاین و موزه صلح تهران در حاشیه‌ی جشنواره فیلم کوتاه هیروشیما برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه آثار نقاشی کودکان و نوجوانان ایرانی با عنوان «صلح یعنی ...» به‌نمایش گذاشته خواهد شد.

او ادامه داد: این دومین فراخوانی است که برای این نمایشگاه منتشر می‌شود. فراخوان نخست برای کودکان زیر 14 سال بود که آثار جمع‌آوری شده و این فراخوان مربوط به نوجوانان 14 تا 19 سال است تا آثار آن‌ها نیز برای نمایشگاه انتخاب شود.

عبدالله‌زاده همچنین بیان کرد: مفهوم صلح در این نمایشگاه چیزی فراتر از جنگ است و به آرامش و صلح درونی آدم‌ها اشاره دارد. آرامش و صلحی که می‌تواند در بلندمدت از وقوع جنگ در دنیا هم جلوگیری کند. آنچه در نقاشی‌های نوجوانان ایرانی برای ما ملاک انتخاب است، نگاه خلاقانه و ایده‌های نوی آن‌ها برای نمایش این نوع از صلح است.

مدیر گالری آنلاین ادامه داد: هدف ما کشف استعدادهای نوظهور بین کودکان و نوجوانان ایرانی است، بخصوص کسانی که در شهرستان‌ها و روستاها زندگی می‌کنند. امیدواریم آن‌ها هم فرصت حضور در این نمایشگاه را داشته باشند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نمایشگاه می‌توانند آثار خود را به‌صورت آنلاین از طریق سایت دبیرخانه جشنواره از 10 خرداد تا 10 تیرماه ارسال کنند. تکنیک آثار می‌تواند اکریلیک، آبرنگ، مداد رنگی و پاستل روی مقوا باشد. آثار باید روی کاغذ A3 با فاصله‌ی دو سانتی‌متر از هر ضلع مقوا باشد. هر هنرمند می‌تواند سه اثر را طبق مشخصات فنی اعلام‌شده در فرم ثبت نام‌، به‌صورت آنلاین ارسال کند.

نتایج داوری 15 تیرماه اعلام خواهد شد و نمایشگاه اول مردادماه 95 در هیروشیما برگزار می‌شود.

هنرمندان ساکن در شهر تهران برای تحویل دادن آثار می‌توانند به موزه صلح به آدرس خیابان فیاض‌بخش، ضلع شمالی پارک شهر، موزه صلح تهران مراجعه کنند. همچنین هنرمندان ساکن شهرهای دیگر می‌توانند آثار خود را ارسال کنند. آدرس دبیرخانه فراخوان Festival.onlineartgallery.ir و آدرس ایمیل: onlineartgallery.ir@gmail.com است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: