انتشار: ۱۸:۲۹ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۵
متأسفانه عده اى به او فحاشى مى كنند! و از او طلبكارند! يادتان باشد او به كسى فحش نداد، ولى ناسزا شنيد! او به كسى قولى نداده بود كه ضدش را عمل كند، اما خيلى ها از او انتظارات خودخواسته داشتند و چون او كار خودش را كرد، ناراحت شدند! اول، چرا توقع داريم؟ و دوم چرا فحاشى مى كنيم؟
رفتار «قیم‌مآبانه» گروهی از حاضران در فضای مجازی در برخورد با هنرمندان در روزهای اخیر منجر به توهین‌های وسیع به شهاب حسینی بازیگر فیلم «فروشنده» به دلیل اهدای جایزه‌اش به ساحت امام زمان (عج) شد؛ جنگ روانی که با واکنش های متعددی همراه شد و جدی‌ترین این واکنش‌ها از سوی رضا کیانیان بود.

به گزارش «تابناک» فرهنگی ؛ اختتامیه شصت و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن با اهدای جوایز بهترین بازیگر به شهاب حسینی و بهترین فیلمنامه به اصغر فرهادی برای فیلم «فروشنده» برای ایران به پایان رسید تا بدین ترتیب شهاب حسینی مهم‌ترین جایزه بازیگری را تاکنون برای سینمای ایران به دست آورده باشد و بیش از پیش بدرخشد.

شهاب حسینی پس از دریافت جایزه‌اش، از هیات داوران تشکر کرد و گفت: «مطمئنم الان روح پدرم نظاره گر من است. از ترانه علیدوستی و اصغر فرهادی بابت انرژی که به من دادند، تشکر می‌کنم. این جایزه را از مردم دارم، پس با تمام وجود و عشق به مردم سرزمینم تقدیم می‌کنم». این گفته‌ها طبیعتاً به معنای اهدای معنوی جایزه بود و هیچ محدودی برای اهدای معنوی دیگری باقی نگذاشته بود.

حواشی حمله به شهاب حسینی برای اهدای جایزه‌اش به ساحت امام زمان!

پس از بازگشت تیم سازنده «فروشنده» به ایران، شهاب حسینی نشست خبری این فیلم در تهران را با بیان این جملات به پایان رساند: «بسیار خوشحالم و به فال نیک می گیرم که ‏شب نیمه شعبان این جایزه را در کن گرفتم و این هدیه ناقابل را به آستان مبارک ایشان در جمکران تقدیم می کنم.‏» و رویکرد ارزشمند این بازیگر بااخلاق سینمای ایران، با واکنش‌های تندی در فضای مجازی همراه شد و یک جنگ روانی علیه حسینی شکل گرفت.

نوع رفتار با حسینی در جریان این عملیات روانی به گونه‌ای «قیم‌مآبانه» بود که تصور می‌شد این جایزه متعلق به این اشخاص هتاک داشته و شهاب حسینی حق نداشته جایزه را علاوه بر اهدا به مردم، به ساحت مقدس امام زمان اهدا کند و البته مشخص نیست در کشوری که قریب به اتفاق جمعیتش را شیعیان تشکیل می‌دهند، این دو اهداء چه منافاتی با هم داشت؟

در این میان برخی رسانه‌ها اظهاراتی را به نقل از شهاب حسینی منتشر کردند و آن را واکنش این بازیگر به عملیات روانی اخیر خواندند. در این اظهارنظر، حسینی تاکید کرده است: «کوچک‌ترین اهمیتی به این موضوعات نمی‌دهم؛ اگر خداوند بخواهد آتش خشم و غضب و حسد تبدیل به گلستان می‌شود، همان‌گونه که برای ابراهیم(ع) شد. نه تایید این افراد من را خوشحال و نه تکذیبشان من را ناراحت میکند.»

حواشی حمله به شهاب حسینی برای اهدای جایزه‌اش به ساحت امام زمان!

با این حال جدی‌ترین واکنش را رضا کیانیان نسبت به هتاکی‌ها علیه شهاب حسینی نشان داد و نوشت: «نمى دانم بالاخره به آزادى هاى شخصى اعتقاد داريم يا نه؟ شهاب حسينى، ابتدا جايزه اش را به مردم و بعد به امام زمان (ع) تقديم مى كند. خب اين يك تصميم شخصى ست! آيا به كسى اجحافى كرده؟ به كسى ضررى زده؟ آيا قبلاً قول داده بوده به امام زمان تقديم نخواهد كرد؟ كه حالا بدهكار شده؟!

متأسفانه عده اى به او فحاشى مى كنند! و از او طلبكارند! يادتان باشد او به كسى فحش نداد، ولى ناسزا شنيد! او به كسى قولى نداده بود كه ضدش را عمل كند، اما خيلى ها از او انتظارات خودخواسته داشتند و چون او كار خودش را كرد، ناراحت شدند! اول، چرا توقع داريم؟ و دوم چرا فحاشى مى كنيم؟

دقيقاً مثل برنامه هفت! اين برنامه چرا از همه فيلم سازان جهان توقع دارد مثل هفتى ها باشند و مثل آن ها فكر كنند!!! در صورتي كه هيچ فيلم سازى از پيش اعلام نكرده بوده و به آن ها قول نداده بوده شبيه آن ها فيلم خواهد ساخت! و حالا كه مانند خودش و با نگاه خودش فيلم ساخته، هفتى ها ناراحتند، و اخيراً فحاشى هم مى كنند! و جالب اين جاست كه مدير شبكه ٣ هم از فحاشى دفاع مى كند و معتقد است دارند مدل سينماى مطلوب را ارائه مى كنند!»
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: