انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵
مدیر تأمین و پخش شبکه مستند، ویژه برنامه‌های این شبکه به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را اعلام کرد.
به گزارش سرویس سینما و تئاتر تابناک فرهنگی به نقل از روابط عمومی صدا و سیما، مختار هوشنگی گفت: برنامه های حضور، تاریخ شفاهی ایران با موضوع زندگینامه و خاطرات مقام معظم رهبری به روایت خود ایشان، مأموریت ایران با قسمتهای مختلف و با عناوینی چون یاماشیتا، ژرژ استایسنر، فردرید، پیتربرگ، آنتونی سائو، نماز مغرب به امامت حضرت امام خمینی (ره) و چند قسمت جدید از برنامه سیمرغ برای این مناسبت در نظر گرفته شده است.
وی افزود: تصاویری از حضور مردم و اتفاقاتی که در زمان رحلت حضرت امام خمینی در 14خرداد سال 1368 به وقوع پیوسته است. تصاویری از خانه حضرت امام (ره) و حسینیه جماران، اقامه نماز بر پیکر حضرت امام توسط آیت الله گلپایگانی و گفتگو با مرحوم حجت الاسلام سید احمد خمینی در این برنامه روی آنتن می رود.
مدیر پخش شبکه مستند تصریح کرد: وفا، پایداری، عشق و ایثار مردم نسبت به انقلاب و حضرت امام (ره) در این تصاویر عیان است. همچنین در این برنامه مردم از چگونگی تشکیل موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی، اقدامات این موسسه و تشکیل موزه آثار ایشان مطلع می شوند. فیلمبردار این اثر علی عالمی، نویسنده و گوینده متن بهروز رضوی است و جمعه 14 خرداد ساعت 12پخش می شود.
هوشنگی یادآور شد: دو قسمت از سیمرغ آماده پخش شده که یکی به بیان ویژگی های حضرت امام (ره) توسط مرحوم حجت الاسلام ابوترابی می پردازد و دیگری گوشه هایی از زندگی شخصی حضرت امام (ره) که توسط خانواده ایشان ثبت شده است.
وی درباره مجموعه مأموریت ایران توضیح داد: این مستند درباره مایکل یاماشیتا است که بالغ بر 30 سال عکاس نشنال جئوگرافیک بوده است. این عکاس و خبرنگار ژاپنی طی سفری به ایران، عاشق عکاسی از کشورمان می شود. قسمت های این مجموعه هر روز ساعت 19:30 روی آنتن می رود و به تهیه گزارشی از داخل ایران در سال 1363 توسط یک فرد آمریکایی، ملاقات عکاس مشهور بین المللی با شاه، حضرت امام (ره) و آیت الله خامنه ای و حضور عکاس روزنامه تایم در مراسم باشکوه تشییع پیکر امام خمینی (ره) اختصاص دارد.
هوشنگی اعلام کرد: قسمتی از سیمرغ برای پخش در نظر گرفته شده که به مجلس خبرگان برای انتخاب رهبری در سال 1368اختصاص دارد. در این قسمت سخنان حضرت آیت الله خامنه ای، حضرت آیت الله ناصری، قرائت وصیت نامه حضرت امام (ره) توسط حاج احمد خمینی، برگزاری جلسه اختصاصی تشکیل و انتخاب رهبری، سخنان حجت الاسلام مجتهد شبستری و در نهایت ابراز محبت و اعلام اطاعت از حضرت آیت الله خامنه ای توسط حاج احمد آقای خمینی در 15خرداد 1368 اختصاص دارد.

** تمجید استادان دانشگاه‌های پاکستان از شبکه های برون مرزی
جمعی از استادان و اندیشمندان پاکستانی در بازدید از بخش های مختلف معاونت برون مرزی سازمان صدا و سیما با نحوه تولید برنامه در این معاونت آشنا شدند.
در این بازدید با تاکید بر رسالت صدا و سیما در شناساندن فرهنگ ناب اسلامی و صدور پیام انقلاب به مخاطبان خود در سراسر جهان گفت: معاونت برون مرزی با پخش برنامه‌های متنوع به زبان‌های مختلف درصدد تحقق این هدف است.
وی با اشاره به موفقیت معاونت برون مرزی در جذب حداکثری مخاطبان در کشورهایی که امکان دسترسی به شبکه های رادیویی و تلویزیونی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را دارند، خاطرنشان کرد: اولویت و سیاست گذاری این رسانه به ویژه معاونت برون مرزی ، ایجاد هم سویی و وحدت به ویژه میان کشورهای مسلمان است.
کرمی همچنین از آمادگی و ابراز تمایل معاونت برون مرزی برای گسترش همکاری ها در حوزه رسانه و امور فرهنگی با کشور پاکستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد تعاملات دینی و فرهنگی میان دو کشور افزایش یابد.
در این دیدار عبدالحق هاشمی رهبر جماعه الاسلامیه بلوچستان ضمن ابراز خرسندی از حضور در صدا و سیما و دیدار با عوامل برنامه ساز شبکه های برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: شبکه پرس تی وی بسیار موفق و حرفه ای عمل می کند و ذره ای از اصول حرفه ای خبر و فناوری و تجهیزات رسانه ای دنیا کم ندارد.
رهبر جماعه الاسلامیه بلوچستان همچنین با اشاره به اینکه برنامه های شبکه های عربی جهان را نیز دنبال می کند، تصریح کرد: فعالیت های شبکه العالم را در مدتی که در ایران بوده از نزدیک مشاهده و آن را بسیار موفق ارزیابی کرده و معتقد است به زودی این شبکه گوی سبقت را از دیگر شبکه های عربی می رباید.
مولانا انوار الحق حقانی مدیر مدرسه ضیاء القرآن از دیگر مهمانان پاکستانی برون مرزی در خصوص میزان موفقیت شبکه های این معاونت در ترویج اندیشه های امام راحل ( ره ) گفت: شبکه های الکوثر، پرس تی وی و سحر در این زمینه به خوبی ادای دین کرده اند و بسیار شایسته است که از افراد و شخصیت های مختلف و آنهایی که برای اسلام دلسوز هستند دعوت شود تا در برنامه های رسانه ها بخوبی مبانی اسلام را تشریح کنند.
مولانا انوار الحق حقانی تاکید کرد: جامعه مسلمانان باید در بیان اشتراکات مذهبی و احکام اسلامی کوشا باشند و روی اختلافات تمرکز نکنند.
وی با اشاره به دستوراتی همچون رزق حلال، نیکی، احسان و احترام به والدین با توجه به فرمایشات حضرت محمد (ص) و صحابه که در جهان اسلام مورد اجماع همه است، گفت: باید جهان اسلام روی این گونه امور تمرکز و آن‌ها را اشاعه دهد.
در این دیدار، میهمانان معاونت برون مرزی از شبکه‌های مختلف اردو، پشتو، هندی و سحر بازدید و با عوامل برنامه ساز گفت‌وگو کردند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: