انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵
استاد محمد شفقی از تولیدکنندگان فرش دستباف کشور با اشاره به اینکه دولت باید با تبلیغات خود فرش دستباف ایران را به بازارهای جهانی معرفی کند گفت: فرش دستباف شناسنامه ایران است و در گذشته ایران را با این فرش می شناختند.
به گزارش سرویس میراث فرهنگی و گردشگری تابناک فرهنگی ؛ محمد شفقی روز دوشنبه در حاشیه رونمایی و تقدیم تازه ترین اثر دستباف خود به اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تهران افزود: با گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی این وظیفه دولت است که فرش دستباف ایران را به عنوان یک هنرصنعت ملی به سایر کشورهای خارجی معرفی کند.
وی با بیان اینکه فرش دستباف شناسنامه ایران است تصریح کرد: تا آگاهی بخشی مسئولان نسبت به فرش دستباف ایران در عرصه بین المللی نباشد امکان حمایت از این هنر صنعت وجود ندارد.
استاد شفقی با انتقاد از عملکرد برخی دولت ها در پشتیبانی از صنعت فرش دستباف تاکید کرد: دولت ها قول حمایت می دهند اما در عمل چیزی مشاهده نمی شود و در واقع این صنعت فراموش شده است.
این تولیدکننده فرش دستباف، با بیان اینکه کسی دلسوز صنعت فرش نیست یادآور شد: تولیدکنندگان از سوی دولت حمایت نمی شوند و من نمایشگاه دائمی و تبلیغات تلویزیونی دارم و فرش دستباف تولیدی خودم را به مردم معرفی می کنم.
وی افزود: من برای سربلندی کشور و ملت ایران فعالیت می کنم و از انجام هرکاری برای اعتلای این هنر صنعت ملی فروگذار نخواهم بود.
سیدمجتبی عراقچی رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تهران نیز در این آیین با تمجید از یک عمر فعالیت صادقانه استاد محمد شفقی در تولید فرش دستباف ایران گفت: مدیریت و درایت استاد شفقی در تولید، عرضه، تبلیغ و برندسازی محصولات خود رمز موفقیت فرش شفقی تبریز است.
دراین آئین، اثر دستباف جدید استاد محمد شفقی رونمایی و به اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تهران اهدا شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: